17 Mayıs 2013 Cuma

Aamir Khan TheNewsTribe’s Faisal Saif 2013 röportajı


Hint sineması 100.yılını tamamlıyor.. ve bu yıl aynı zamanda Bay Mükemmelliyetçi'nin de hint sinema sektorunde 25.yılını doldurmasına denk gelıyor ..
O bir Superstar, Çikolota yüzlü , '' miktar değil '' kalite '' seçen oyuncu Aamir Khan ile yüzyüze bir roportaja başlıyoruz ..



Aamir Khan : Zaman ne kadar çabuk geçti değil mi ? Ben 25 yılımı geçirdim ne kadar hızlı oldu anlıyamadım.. Qayamat Se Qayamat Tak başlayana kadar benim hayat ile ilgili aslında hiçbir fikrim yoktu .. Bana göre bir actorun starlığı ilk 5 yıl parlardı, sonrasında insanlar delik deşik yapmaya başlardı seni.. Ben karıyer hayatımın bu kadar uzun surebılcegını hayal bıle edemezdim. Ne tesaduf değil mi hint sineması 100.yılını kutlarken ben sınema sektorunde 25.yılımı kutluyorum ( gülüyor )

# Kimlere tşk etmek istiyorsun ?

Aamir Khan : İnsanların katkıları olmadan bu uzun yolda yuruyemezdım ben o yuzden bu zamana kadar calıstıgım yazar ve yonetmenlere tşk etmek ısterım. Ve Amcam.ilk film yapma fırsatını bana o verdi. Nasır Sahab ( Nasir Hussain ) ona cok tşk ederım. İlk yonetmenım Mansur Han'a ve yanımda calısan Juhi ( Chawla ) tşk ederim.. Ben herkezden coksey öğrendim. Kameraman,ses ekıbı,muzık yonetmeni ve benı hıc yalnız bırakmayan izleyicilerime teşekkür etmem gerekiyor.. Onlar beni gördüler, bana sevgi ve saygı duydular. Bu benım için paha biçilemez birseydi. Son olarak her zaman arkamda duran aileme de tşk ederım. Annem,Babam ve Reenaji ve Kiranji 'ye tşkler..

# Her zaman güçlü bir yıldız olarak kabul edildin ..

Aamir Khan : Aslında benim kariyerimin şekli hakkında hiçbir fikrim yoktu. İlk oynadıgım film biranda parlayınca benım dunyam alt ust oldu . Ama sonra bırkac fılmım de basarısızlıklarım oldu ben hatalar yaptım ama onlardan da bıseyler öğrenmiş oldum.Aslında hepsıyle gurur duyuyorum cunku o hatalar benı cok daha ııyı bır oyuncu yaptı. Mesela benım takıntılarım olmadı '' buyuk yazarlarla , buyuk yonetmenlerle '' calısacagım demedım.. Kalbımın sevdıgı senaryolarda karar kıldım benı kalben ıkna eden işler yapmaya çalıstım. son 24 yıla baktıgım zaman en sağlam kararımın bu oldugunu goruyorum. Kalıte soz konusu olunca ben ödün veremiyorum.

# Bu sıkı kararları alırken hiç korkuların olmadımı ?

Aamir Khan : Ben bu işe başlarken yalnızdım,yalnız yürüdüm. İnsanlar benim yeni oldugumu ve birçok filmde imzam olmadıgını bu piyasada zor ayakta durabılcegımı dusundu. Ama ben bu fılmcılık yasasına tamamen zıt bır calısma yuruttum. Onlar benımle alay ettıler.. Ben baska bır calısma seklı bılmedıgım ıcın kendı kendımı ikna ettim.. Ve başarılar elde ettim bunlar yüce birer nimetti.

# Sana göre güç nedir ?

Aamir Khan : İyi bir yönden ele alırsan güç çalışan,işe yarayan birşeydir. Mesela 100 kg.olmak güçlü olmak demek mi bu ağırlıgın sıze bır faydası yoksa guclu olurmusunuz ?

# Çektiğin için pişman oldugun filmler varmı ?

Aamir Khan : Ben bugune kadar yaptıgım hıcbırseyden pişman değilim. Ben box office uygun olmayan filmler de yaptım farkındayım ama daha öncede soyledıgım gb her filmden yenı bıseyler ogrendım. Hatalarımı başarıya çevirdim.. Önemli olan bu..

# Sen bir filmi pazarlama stratejisinde her zaman yön belirleyici isim oldun ..

Aamir Khan : ( gülüyor )
Hayır, yok böyle bişey . Ben yeni bir işe başlarken risk almaktan korkmuyorum..Benım bir sloganım var : '' Kalplerde gercek cesarete sahip olanlar her zaman kazanır ''

# Herhangi bir işte Eksi yada Artı noktasında aynı zaman da korkutugun ve cabaladıgın oldumu?

Aamir Khan : ( düşünüyor )
Hımm tam bana göre, ben aynı zaman da iyi ve kötü niteliklere sahip biri oldugumu dusunuyorum.Gücüm olarak gördüğüm işimdeki tutkum ve deliliğim.Ama bu tutku ve delilik insanı bazen çok iyi şeyler getirirken bazen de cok basıt seylerden tehlıkeye atabılıyor.Bazen cevrede ki herseyı unutturabılıyor . Ben cok ınatcıyımdır bu ınsanlarda hayal kırıklıgına sebeb olabılıyor ( gülüyor ) Mesela gelip tavsıyede bulunuyorlar : az fılm yapıyorsun diye..

# Ayrıca bazen medyada kotu seyler cıkartabılıyor değil mi ?

Aamir Khan : Dediğim gb ben çok inatçı biri değilim aslında.. Medyada benımle alakalı yalan yanlış haberler yer aldı ben duygusal bır insanım ve dusundum bazı zamanlar medya benı sevmıyor ben onlara neden yüzümü göstermek zorundayım diye.. Ben kendımı geri çektim bunun üzerine benden fazla medya üzgün duruma düştü ( gülüyor ) Bişeyler yanlış gidince ben de kendıme sormaya basladım yanlış nerde dıye ? aama cvbı bulamadım.Sonra Dr.Shetty ile bir araya geldik Taare Zameen Par fılmını cektık o zaman bana gösterdi ki bır cocugun ıhtıyacı olan guven-onur-aşk.. bu dort nokta onemli.. Buyuk olarak değil ama cocuk olarak Medya ile bu dort onemlı noktayı tutmak gerekıyor ..

# Hangi oyuncunun hayatınıza buyuk bir katkısı oldu ?

Aamir Khan : Ben bir tek Madhubalaji oldugunu dusunuyorum. O benim gülümsememe sebeb oluyor ( gülüyor ) ve ben gülüyorum..

# İlk çekim gününüzü hatırlıyormusunuz ?

Aamir Khan : Evet ben çok açık bir şekilde ilk günü hatılıyorum.. Bu QsQt bir sahne cekıcez ben ve juhi chawla hungle doğru yerı bulmak için sabahleyın uyanıyorum. ekipte hersey hazır ve aniden sis başlayıverdı ve 8 saat boyunca sis yerınden bile kıpırdamadı. Butun gun boşa gitti..yani benım ilk çekim günüm olmadı ( gülüyor ) O gun ne kadar şanssız bır ınsan oldugumu kendı kendıme dusundum durdum. Kendıme '' hayatının gerı kalanında actorluk yapmak acaba mumkun olacak mı '' dıye sordum.. ve kendıme dedım ki başlangıc kolay olmasa bile yurumeye devam et ...
Thank you ..


Çeviri : Hayrunnisa Kara

Source : http://www.thenewstribe.com/2013/05/01/thenewstribe-exclusive-aamir-khan-interview-on-completing-25-years-in-indian-cinema/

.

Related Posts

Aamir Khan TheNewsTribe’s Faisal Saif 2013 röportajı
4/ 5
Oleh