22 Mayıs 2013 Çarşamba

Hindistan'ın yıldızı Aamir Khan & Time röportajı - 2005


 
Yıldız kariyerinde ki başarısını kuşkusuz ki titizliğine borçlu.Normalde bir actörün başarısı bır kaç yıl iken Aamir Khan bu sektörde yıllar geçtikce çıtasını yükseltebilen nadir isimlerden oluyor.Son olarak 2002 yılında Oscar'a aday olan Lagaan filmiyle hızlı bir yükselişe geçen actor bu sektörde adının daha çok anılacağını bu filmiylede ispatlamış görünüyor bizlere.
 
Oscar'a aday olan film : Hindistan'ın İngiliz sömürüsüne karşı verdiği mücadeleyi konu alıyor.Bazı kesimlerin filmin çıkısını engellemek istediği ve  tepkilere maruz kaldıgı konuşulsada bunlara rağmen Aamir Khan filmin yapımcılığını da üstlenerek duruşunu bozmamayı başarıyor..
 
Time : Hindistan yıllardır böyle bir yükselişi beklıyordu sanki , Sonuçtan memnun musunuz?
 
Aamir Khan : Yapmamız için ayarlanan şeyleri az yada çok yapmaya çalıştık. Bu filmde özgürlüğü seçmek  her erkeğin diğerininki kadar başını yukarda tutmasını anlatan bir film. Film aynı zamanda farklı bir ortama girme ve devralma gücünü sorguluyor. Bu tarhimizin çok ilgniç bir parçası : bir ülkeyi bir ticaret şirketinin yönetmesi gerçeği çok büyüleyici. Çok ilginç
 
Time : siz bu zaman ile tarihin farklı hesaplarını nasıl bağdaştırdınız?
 
Aamir Khan :  İngilizler bu direnişe '' Sepoy İsyanı '' derler.Ama hintlilere göre bu bir kurtuluş savaşıdır. Bana göre ise bu kesinlikle bir isyan değildir,direniştir.Biz filmde birçok yaraya parmak basmak istedik, bana göre olay Doğu Hindistan şirketinden çok öte birşeydi.Mesela Mangal Pandey : İki asker var, biri ingiliz diğeri hintli ikiside aynı kuruma hizmet veriyor ama inançları farklı bu iki insanın özgürlük kavramını anlatıyoruz,bunlar hayatın , tarihin gerçekleri.Bu filmler sadece film değil aslında, Bu özgürlük ve Onur mucadelesi.
 
Time : Bahsi geçmişken Mangal Pandey hakkında konuşalım. O Hindistan için bir efsane ama hakkında çok az sey biliniyor. Nasıl geliştirdiniz karakteri ?
 
Aamir Khan : Magal Pandey çok zordu. Hayatı sadece 3 tarihten ibaret diyebiliriz : 29 Mart 1857 'de tutukluyor, 03-04 Nisan'da mahkemesi oluyor ve 8 Nisanda Asılıyor .. Özgürlük uğruna canını veriyor ve bir ülkede özgürlüğün semboli oluyor. İngilizlerin '' isyancılar '' olarak tanımladıkları insanlara kıvılcım oluyor Pandey . Karakter hakkında elimizde çok fazla birşey yoktu, ben onu kafamda kendim oluşturmaya çalıştım, o hint toplumunun bir kısmını temsil ediyordu ne yaptıgını sorgulayan bir askerdi inandığı şeyler uğruna ölüme gidebilirdi ve gitti bunları düşündüm.Gözüme tutkulu bir savaşçı canlandırdım. Mangal bir Gandi değildi mesela stratejileri yoktu sadece inancı ve tutkusu vardı ..
 
Time : Ve bügün Pandey Hindistan'da büyük bir yankı uyandırabılıyor ?
 
Aamir Khan : Çok önemli değil mi .. O insanlar tarafından şehit olarak biliniyor.Bir çok insan için mücadelenin simgesi haline gelmeyi başarmış bir karakterdir.
 
Time : Peki Gordon hakkında dusuncelerin nedir ?
 
Aamir Khan : Gordon ingiliz toplumunu temsil ediyor. O filmde aklın sesi .
 
Time : Görüyoruz ki 2.kez ingilizlere karşı bir karakteri canlandırıyorsun fılmlerde.. Sahi ingilizlere karşı içinde birşeyler mi var ?
 
Aamir Khan : ( gülüyor )
Hayır , tabiki hayır .. Ben aslında ingilizleri severim, içlerinde son derece düzgün insanlar vardır. Ve ben bu fılmlerı bir anti-ingilizcılık olarak görmüyorum bunlar tarihin gerçekleri sadece.
 
Time : Peki , filmin aşırı milletçi hintliler tarafından kabul edilip edilmeyeceği hakkında endişeleriniz varmıydı ?
 
Aamir Khan : Aslında insanların nasıl tepki vericeği hakkında her zaman bir fikrim oluyor ama tabi ki bu oldukça korkulu bir duruma da dönüşebiliyor. Sonuç olarak bu din yada Hindutva hakkında bir film değil..
 
Time : Uluslararası tepkilere bakınca ; Bu Doğu Hindistan şirketi ile ABD arasında bazı paralellikler var gb duruyor ..
 
Aamir Khan : Ben senaryoyu okuduğumda bunun Irakta, Afganistanda da yaşandıgını goruyorum..Filmin ana konusu aslında dünya da birçok ülkede yaşanmış birşey.. Mesela Us başkanı George W. bir konuşması cok komık , hani diyor ya '' Biz özgürlüğü tanıtmak için çalışıyoruz '' diye  ama siyesetle ilgisi olmayan masum insanların öldürülmesiyle , o insanların terorist ismi verilenler tarafından öldürülmesi arasında ne fark var ? sonuç olarak masum insanlar ölmüş olmuyor mu .. Bizim anlatmak istediğimiz asıl bu bence..
 
Time : Film İngiltere'de ana sürümü almak ve dünya çapında bir izlenime ulaşmak için çalışıyor.. Uluslararası bir kitleden nasıl tepkiler bekliyorsunuz ?
 
Aamir Khan : Herkese hitap edecek bir film yapmak çok zordur.. ama bu cok ana bir konuya sahip bir film.Ben batı seyircisinin özellikle Amerikan izleyicilerinin hint izleyicilerine çok benzediğini dusunuyorum..Mesela Jurassic Park ve Star Wars gb filmler hintlileri büyülemiştir. Öte yandan Avrupalılar Hollywood'a cok takılıyorlar. Mesela ben ( Locarno, İsviçre film festivalinde ) Amerikan filmlerine herkesin nefret püskürttüğünü gördüm. şaşırdım ve Neden diye sordum ? Onlar büyük filmler yapıyorlar, mesela Örümcek Adam çok ciddi büyük başarılara sahip bir film bende cok sevmişimdir. Tabii bence bizler film sektörünü eğlenceden önce tarihi ve gerçekleri anlatmak için kullanmalıyız..
 
Time : Peki, gelicek hakkında ki planlarınız nelerdir ? Mesela kahraman rollerinden vazgeçip bir kötü adamı canlandırmak istemez misiniz ?
 
Aamir Khan : Benim şuan ki planlarımda çekeceğim 3 yeni filmim var. Ben tabiki kötü adam rolunu oynamak isterim. Ben seçicek olsaydım İngiltere'nin kuzeyinde Asya da bir gangsterciyi oynardım.Aslında ingiliz bir film yapımcısından teklif gelmişti ama bizim tarihlerimiz uyuşmamıştı o zaman. Uygun bir zaman da yurt dışına gideceğim ama şuan çekinmlerden buna bile sıra gelmiyor malesef..
 
Time : Teşekkürler .
 
13, 2005
By ALEX PERRY
 
Cevirmen : Hayrunnisa Kara

Related Posts

Hindistan'ın yıldızı Aamir Khan & Time röportajı - 2005
4/ 5
Oleh