29 Mayıs 2013 Çarşamba

Aamir Khan Hint sinemasında farklılıklar yaratmaya devam ediyor !


 


20 yıldır film sektöründe farkını ortaya koyan emaktar oyuncu Lagaan filmiyle uluslararası başarıya ve üne kavusmuş, 2001 yılında kendı adına kurdugu produksıyonu ile kendi evinden filmler çıkarmaya başlamıştır. Oyuncu Filmfare,  Zee Cine Awards ve En iyi Yabancı Film dalında oscara aday olan filmler yaparak kendisine verilen ünvanını korumaya devam edıyor.
Son 5 yılda Khan başarı grafiğini bozmadan ilerliyor. Sosyal sorunlarla ılgılı yaptıgı Rang De Basanti , Taare Zamin Paar , 3 idiots ve Ghajini gb filmlerle bugune kadar Hindistanın en yuksek hasılatlarına ulaşan actor şimdiler de yine farklı bir tarzda kendi produksıyonundan çıkan film ile gündemde.
 
Apa: Peepli Life senaroyusunda sizi içine çeken neydi ?
 
Aamir Khan: Senaryoyu ilk okuduğumda hemen sevdim ben.Beni hem çok güldüren hemde hüzünlendiren bir senaryoydu.İlgi çekici bir konusu ve anlatım biçimi vardı , özellikle Hindistan sinemasının çok dışında kalan bir filmin  yazarıda güçlüydü Anusha'nın enerjisi beni de içine aldı ve ben bu işte varım dedim.
 
Apa: Anusha ile daha önce çalışmısmıydınız ?
 
Aamir Khan: Hayır , ben sadece onun bir gazateci oldugunu bılıyordum. Yazar olarak görmemiştim daha önce ama senaryoyu okuyunca ne kadar iyi bir yazar oldugunu fark ettım aslında kendini ispatlamak ve filmin nasıl şekilleneceğini bize göstermek için kısa kısa çekimler yaptı Anusha , o sahnelerle resmen vurdu beni ve güvenimi de kazanmış oldu.
 
Apa: Filmin ismini kim belirledi ?
 
Aamir Khan : Film üzerinde çalışmalara başlayınca filmin ismi önce '' Falling '' olarak belirlenmişti, promosyonlar ve tanıtımlar başlamadan önce filme en doğru ismi vermek için çalısıyorduk sonra ekip '' peepli life '' önerisinde bulundu .. Filmin adı bu olmalıydı dedik çünkü yaşamayı anlatan bir film olmuştu ..
 



Apa: Filmde 2 kardeş , karısı ve annesi ile kucuk cekirdek bir ailenin hayatları geliyor ekrana mizahi bir biçimde..
 
Aamir Khan : Evet, karakter çok renkli,canlı ve komik.. Durum çok iyi ve hoş olmasada karakter kendini hep tutkulu ve canlı tutmayı basarıyor. Anusha bu anlamda cok başarılı bir işe imza atmış bana göre. Filmde ki en sivri karakter Amma karakteri ( Farrukh Caferi ) oldukça şaşırtıcı ve zor bir karakter olarak yazılmıştı, onun sahnelerinde bol kufur oldugu için acıkca bıraz zorlandığımızı hıssettık.
 
Apa: Bu filmin size göre evrensel bir çekiciliği varmı ?
 
Aamir Khan : Hıımm ben çekiciliğinden emin değilim aslında ( gülüyor )
Ben senaryoyu okur okumaz sevdim ve bu filmi yapmak istedim ama filmin genel filmlere göre farklı bir yapısının oldugunun da farkındayım bu yuzden bana göre çokta evrensel bir film değil.
Ama ben bu filmde buyuk bir potansıyel goruyorum. Örneğin ; Hindistan dağılımında başlangıçta 3 hafta devam eden tanıtımlarda inanılmaz tepkiler aldık. Bu hepimiz için inanılmaz cesaret verici birşey, farklı ve yenılıkcı fılmler yapabılmemız adına. Ben hint sinema izleyicilerinin geleneksellikten çok yenılıklere acık olduklarına ınanıyorum.
 
Apa: Peepli Life 'ın yapısı ile ilgili düsünceleriniz nedir ? Mesela dans ve muzıklerin hiçbiri yok gb..
 
Aamir Khan : Bu film pek açıdan Bollywood filmlerinden ayrı bir yerde. Bollywood'da sosyal,politik konularda hiciv yapılmaz , fılmler genellıkle uzun olur. Hint seyırcısının alısılagelmış fılmlerınden değil aslında.. Berlin'de filmi gösterime soktuk ordaki izleyicilerin tepkileri çok şaşırtıcıydı bizim için .
 



Apa: Son zamanlarda Hint filmlerinde küresel bir kitleye ulaşma çabaları var. My name is Khan  ve Uçurtma Amerikada yayına girdi.. Önceden Rang De Basanti Amerikan seyirciyle buluştu,bu süreçte neler öğrendiniz ?
 
Aamir Khan: Benım amacım  başka ülkelerde gösterime girmesi değildi Rang De Basanti bu amaçla yapmadım . Hissettiğim için , inandığım için yaptım filmi. Bence benim yaptığım filmler arada bir Bollywood'a hitap ediyor.. Ben hep yeni,farklı işler yapıyorum. Mesela Lagaan alışılagelmiş filmlerden farklıydı ve cok uzundu ( gülüyor ) ama insanlar anlatmak istediğimi anlamış film ile aradaki bağı kurabilmişlerdi. Mesela bende Çin,İtalya,Fransa gb ülkelerde farkli hikayeler izledim bunlar beni derinden etkilemeyi başarabilmişti.
 
Apa: Bir arkadaşım Peepli Life'ın ingilizce altyazılarının çok başarılı oldugunu soyledı.Hintçe sözcüklerin ingilizceye çevrilişi her zaman mantıklı olmayabılıyor ama sizin filmde bu oldukça başarılı olmuş gorunuyor özel bir çaba sarfedıldımı ?
 
Aamir Khan: Altyazılar için yoğun bir çalışma yapıldı, altyazı benım içinde çok önemli, bunda bende çalıştım ve doğru bir iş yaptıgımızı dusunuyorum.Sadece kelımenın tam anlamını tercume etmek coğu zaman mantık hatalarına yol acabılır onemlı olan anlatılmak ıstenılenı doğru bir izlenimle aktarabılmek bence.
 
Apa:  Hindistan da daha önce sosyal ve siyasi konuları ele alan filmler yapılmamıştı fazla, eğlence ve mesaj kaygısını nasıl dengeliyorsunuz ?
 
Aamir Khan: Benim için film yapmanın 1.önceliği eğlendirmek. eğlendirmekten kastım güldürmek değil geçirilen zamanı değerli kılmaktan bahsedıyorum. Bunları yaparken de sosyal sorunları da göz önünde tutmak istiyorum. Mesela Taare Zamin Paar bırcok insanın hayatına olumlu etkıde bulunduguna inandıgım bir film. Hem güldüren hem de sorunların üstüne giden,düşünmeye sebebiyet veren bir film. Benım yapmak ıstedıgım boyle filmler. Dram dahi olsa işin içinde kalite olmalı dıye dusunuyorum.  Mesela 3 idiots birçok öğrenciye, aileleri derinden etkileyen bir film oldu gorunuşte komık ve eğlendiren bır fılm gb ama içeriği sosyal sorunlarla ve çözumlerıyle dolu. Ben insanların sorunlarına olumlu manada katkı sağlamak ıstıyorum yaptıgım işlerde. Bunu yaptıgım zaman kendımı şanslı, ayrıcalıklı hıssedıyorum.
 
Apa: Son zamanlarda ciddi ve önemli konuları ele alan birçok film yaptınız. Peki eğlendiren şeylerden bahsedelim mesela müzikal yapmak ıstemez mıydınız ?
 
Aamir Khan : Ben .. yok ! ( gülüyor ) Benim zevkime pek uydugunu söyliyemem ama Hint sinemasında çok iyi işler çıkıyor,şaşırıyorum acıkcası. Ben daha duygusal biriyim galiba melodamatik oluyorum sanırım ( gülüyor ) 

 08.13.2010

Çevirmen : Hayrunnisa Kara


Related Posts

Aamir Khan Hint sinemasında farklılıklar yaratmaya devam ediyor !
4/ 5
Oleh