12 Nisan 2013 Cuma

Reuters haber ajansının Aamir Khan ile yaptığı röportaj



Reuters; Dünya çapında gazetelere ve uydu yayınlarına yolladığı haber raporları ile tanınan, İngiliz haber ajansıdır..


Cuma Gecesi Saat -22:30..Bir Röportaj İçin Beklenmedik Bir Saat

Ama Aamir Khan, Çektiği Dhoom 3 Ve televizyon programı Satyamev Jayate hakkında röportaj yapmak için bütün gün bizimle bu röportajı yaptı.

Aamir, "Satyamev Jayate"'nin onun için ne anlama geldiği hakkında Reuters'a konuşmak için şu an bizimle..

O bu programı başaracağını bildiğini ve iyilik sever yanını çok sevdiğini söylüyor.


Q: Bu Pazar, 'Satyamev Jayate' son bölüm yayınlandı.Geriye dönüp baktığında programını nasıl görüyorsun?

A: "..Şu anda karışık duygular içerisindeyim.."
Aslında söylemeliyim.Başta Çok heyecanlanmış ve tepki çekeceğimden korkmuştum..
Şimdi Çok mutluyum..

"Hepimiz Yola çıktığımızda hiç bir fikrimiz yoktu. Bu hiç yapılmamış bir şeydi. Ara sıra insanlar Bana Dediki;Sen televizyonu bilmiyorsun."İnsanlar sadece eğlence istiyor.Sosyal konular hakkında bir gösteri tutmaz,işe yaramaz."İnsanlarla bağlantı kuramazsın.
Ama ben farklı hissettim.Ve yaptım.
"İnsan değişime hazırsa Dünyada,Hindistanda Bu Değişime Hazırdır."

"Son bölüm olmasından dolayı üzülüyorum, Çünkü; iki yıl önce başladı benim bu program için yolculuğum..Umut ediyorum bu son olmayacak.Bu İlk sezonun sezon finalide olabilir.Emin olduğum bir şey var bu yaptıklarım bir başlangıç ​​ve uzun bir yolculuğun başlangıcı.."


Q: Rahatladınız mı peki?

A: "Rahatlama derken.. Ne anlamda sordunuz ?


Q: Demek istediğim istediğiniz anlamda bu kadar uzun süre planladığınız şey sonunda gerçek oldu.meyvelerini de vermiştir.Yani rahatsınızdır artık.
A: .... "(Duraksadı.)Hayır... Rahatlama farklı bir duygu Bence insan bir sorundan kurtulursa rahatlar.Oysa ben gittiğim bu yolda kendimi mutlu,manevi yönden zenginleşmiş hissediyorum..son iki yıl içinde bu yolculuğumla çok şey öğrendiğim ,ülkemdeki inanılmaz insanlarla ve hayatlarla tanıştım.Ben kendimi ülkeme ve ülkemin insanlarına bağlanmış gibi hissediyorum..



Q: Başladığınızda, bu show'un akılda kalıcı bir amacı olmalıydı. O elde edildi mi?

A: "Ooo Evet! (gülüyor..) Gülüşüm..Bu gerçektende süper bir tepki oldu galiba.
Bizi rüya takım diye nitelendiriyorlardı..Böyle olduğu için çok mutluyum.
-Takımım- Her zaman cesaretli ve dinamik olmuşlardır.Kadınlara yönelik yapılan şiddet,sahte ilaçlar,hijyenik olmayan ortamlarda yapılan kürtajlar.Bunların önüne geçmeye çalıştık.

Eğer gördüyseniz Alkolle ilgili bir program yaptım.
200.000 telefon geldi.Ve bizde insanlara yardımcı olmaya çalıştık.Bu müthiş bir rakam.

Benim gösterim Pazar günü yayınlanıyor,ama her gün bir radyo kanalında söyleşi yapıyorum ve sonra Tüm Hindistan Radyolarında kendimi duyuyorum.ve bu şekilde ülkenin her köşesine ulaşıyor.bir saatlik bir program yapıyorum ama birçok dile tercüme edilip yazılar yazılıyor.ve aktif de bir web sitemiz var.Benim adıma bence bu çok büyük bir başarı..

"Ayrıca Bunu kimin yaptığı önemsizdir. Önemli olan bu ülkenin sorunlarıyla başa çıkmasına yardımcı olmak ve çözüm bulmaya çalışan kişi olmaktır.Ben yapayım ve ya sen yap hiç önemli değil.."


Q: Sizin üzerinizden yardım etmek isteyen oluyormuydu?

A: Evet tabi her kesimden..Böyle insanlara her zaman saygı duyup takdir etmişimdir..



Q: Kast ve Dalitleri Konuşabilirmiyiz?- Bkz: Dalitler Kimlerdir? -
Hindistanda yaşayan İnsanlar illa onları aşağılamak zorundamı ?

A: Asla.Bu zaten hiç bir zaman anlayamadığım birşey.bu sınıfları kim uyduruyor anlamıyorum gerçekten.bence insanlara televizyonlardan radyolardan bu işin doğrusu anlatılmalı.Bu görev Gazeteciler,medyalara düşüyor..Bir sürü sorun var ama 1,2 sorunu halledersin,sonra bir bakarsın sorun falan kalmamıştır artık.Bir yerden başlamak gerekiyor.


Q: Yeterince iyi gazetecilik yapılmadığınımı düşünüyorsunuz?

A: "Hayır, Asla. İyi gazetecilik yapılıyor ancak makul olmadığını düşünüyorum.Bilmemiz gereken bir gazetenin okuyucusunun çok kişi olmasıdır.Televizyonun tabiki izleyeni çok ancak ne kadar çok kişiye ulaşırsa o kadar iyi 100 bin - 300 bin - 500 bin.Burda gazetenin ve medyanın önemi çok büyük..



Q: "3 Idiots" "Taare Zameen Par","Rang de Basanti"deki roller hep iyi insanlardı,diğeri insanların hayatına girip onların sorunlarını çözüp yardımcı oldular.Bu rollerle aranda bağlantı kuruyormusun?

A: Delhi Belly'i izledin mi ? (gülüyor).
Oynadığım her rolde kendimden bir parça hep bulurum.
Bazı insanlar iyi,bazıları kötüdür.Bazılarıda iyi bir insan olmak için mücadele verirler.Bende daha iyi bir insan olmak için mücadele veriyorum.İnşallah daha iyi bir insan olabilirim.


Q: Bugün hindistanda pek çok sorunu hallettiniz sizi nasıl karşılıyorlar?

A: Benim hindistanı değiştirecek kişi olduğumu düşünüyorlar 3-5 yıl içerisinde bunu yapacağıma inanıyorlar.
Böyle düşünmeleri beni çok mutlu ediyor,açıkcası


Q: Satyamev Jayatenin 2.Sezonu çekilecek mi?

A: Şuanda Dhoom 3 ün çekimleri var.Sonra Rajkumar Hiraniyle yeni bir film çekeceğiz ismi "Peekay" .
Onları bitirdikten sonra devam etmeyi bende çok istiyorum.Çünkü çok güzel bir projeydi.Ama işler benim dışımda da gelişebilir.Bilemiyorum.
Daha bir sürü şey yapmaya niyetim var..


Q: Mesela ?

A: Aklıma Bir çok şey geliyor.(gülüyor..)Ancak şimdi söyleyemem..Zamanı Gelince herkez öğrenecek..



Aamir Khan'a Tüm gününü bize harcayıp bu röportajı yaptığı için teşekkür ediyoruz..


Çeviren: Rabia AVCI

Related Posts

Reuters haber ajansının Aamir Khan ile yaptığı röportaj
4/ 5
Oleh

4 yorum

Adsız
25 Nisan 2013 18:51 delete

yazıda ''.ve aktif de bir web sitemiz var'' yazıyordu acaba o sitenin adını öğrenmeniz mümkün mü ?

Reply
avatar
25 Nisan 2013 21:18 delete

Yazıda bahsettiği web site http://www.satyamevjayate.in/ burası Aamir'in kendi sitesi ise www.aamirkhan.com

Reply
avatar
Adsız
29 Nisan 2013 23:51 delete

ARKADAŞLAR BU BENİM ÇEVİRİMDİ. ADIM RABİA AVCI. BU RÖP. AAMİR KHAN FANATİKLERİNDE YAYINLAMIŞTIM..NİCKİMDE "aamir_fan" DI. ORAYA AAMİR_FAN YERİNE İSMİMİ YAZMANIZ MÜMKÜNMÜDÜR..

Reply
avatar
30 Nisan 2013 15:43 delete

Aldığımız sitede aamir_fan olarak yaziliydi bizde bu şekilde belirttik ama isminizi ekliyoruz hemen kusurumuza bakmayin bizden kaynakli bir sorun değil

Reply
avatar