20 Nisan 2013 Cumartesi

"Aamir Khan ve Ranbir Kapoor listemde en üst sıralarda" Karan Johar




Karan Johar aptalca hatalar yapmanın film yapımcılığının bir parçası olduğunu
ve eleştirilerin herzaman hemen hemen doğru olduğunu söylüyor.
Onun film projeleri üzerine konuşmaya gelince Karan Johar kelimelerinde mütevazi
olmamasıyla tanınır. onun son yönetmenlik girişimi 2012 sonlarında olurken, 
gösterişli yönetmenin bayrağı altında 6 film üretilmeyi bekliyor.
Geçmişte onun talk-show'unun konuklarını sıcacık koltukta oturtsa da, 
Karan hint sinemasındaki gelişen trendler, bütçe ile çalışma ve 
eleştrilerle başa çıkmak hakkındaki sorulara mutlak bir
sakinlikte cevap verdi. 

Hint sineması bir yüzyılı tamamladı. Gözlemlediğiniz değişiklikler neler?

- Yüzyıl çok geniş bir zaman ama şunu kesinlikle diyebilirim ki, 
son on yıl gerçekten çok heyecanlıydı. eğlence faktöründen ödün vermeden
gerçekliği tasvir edebildiğimiz bir altın çağa doğru ilerliyoruz.

Peki sözde yabancıların kendileri için bir ortam-iş yaratmasına 
ne diyeceksiniz?

- Bu sağlıklı bir işaret. kayırmacılığın düzeni filmciler ailesinden olmayan insanların
kendilerini kanıtladığından beri açıkca düşüşe 
geçti.Hint film hanedanlığının artık olmadığını anlamak için Anurag(kashyap) ve
 Dibakar (banerjee)'nin ötesine bakmamıza gerek yok. aynı zamanda kendi yeteneklerine
dayanarak kendilerine özel bir yer oluşturan bazı aktörler için de geçerli bu.

Hangisinden daha çok hoşlanıyorsunuz? Yönetmenlik yada yapımcılık?

- Yapımcılık yönetmenliğin sonucu olarak elde ettiğim bir ikramiye. benim nihai 
tutkum yönetmenlik. film yapmaktan başka birşey benim için o kadar önemli değil.
ömrüm boyunca tek bir iş yapmama izin verilseydi şüphesiz yine yönetmen olurdum.

Hangi aktörlerde birlikte çalışmak istersiniz?

- Aamir(khan) ve Ranbir(Kapoor) listemin en başında. Shah Rukh , Salman ve 
Hrithik ile çalıştım ama bu ikisi ile çalışmadım.

Büyük ekran taahhütlerinizle küçük ekran arasındaki dengeyi nasıl sağlıyorsunuz?

- Gerçekten yetenekliyim.(gülüşmeler) ne diyebilirim ki. belki diğerleri bilmiyor
yada iki ortamı da idare edemiyorlar. belki de diğerleri içlerinde
sohbet programı sunacak, reality show'da yargılayacak, kısa filmler çekecek ve 
çeşitli filmleri üretecek özellik yok.

Kısa film yapmadaki en büyük sorun nedir?

- Hayatım boyunda daha önce hiç kısa film çekmemiştim. bu ilk oldu benim için ve
27 dakika çalışma ile 1.5 milyon yapmak da ilkti. Eklemeye gerek yok herhalde,
kısa sürmesi ve kemerleri sıkmak en zor kısmıydı tabiki. kendi paramızla kendimizi
pohpohlayarak hile yapmamıza izin verilmedi.  sonuçtan tamamen mutluyum.

Peki eleştrilerle nasıl başa çıkıyorsunuz?

- Oturum açıyorum ve işim hakkında iyi kötü berbat her yazılanı okuyorum. ve 
söylemeliyim ki okuduğum 10 eleştriden 8'i film hakkında doğru ve 
size bu şekilde yol göstererek hatalarınızı görmenizi sağlamaları çok iyi birşey.
Film yönetiyorken öyle farklı bir yerde oluyorsunuz ki sonunda aptalca hatalar
yapmış oluyorsunuz.


Çeviri : İlknur www.aamirkhanturkiye.com

Related Posts

"Aamir Khan ve Ranbir Kapoor listemde en üst sıralarda" Karan Johar
4/ 5
Oleh