7 Nisan 2013 Pazar

Aamir Khan: 'Shahrukh, Salman ile çalışmak isterdim" (Röportaj)




Aamir Khan: 'Shahrukh, Salman ile çalışmak isterdim" 

Aamir Khan'ı tanıtacak herhangi bir girişim anlamsız görünüyor.Farklı karakterlerini anlatan çok fazla sayfa olmasına rağmen,hala hiç kimse aklının nasıl çalıştığını ve hayatını nasıl yaşadığını tam anlamıyla anlayabilmiş değil.
Ama biz aktörü samimi bir ruh hali içinde yakalanmış olduğumuz için çok şanslıydık.Ya da Aamir khan değişmiş biri mi bugün?Şimdi daha önce hiç olmadığı kadar açık mıydı?
Bunlar beş yıldızlı bir otelde Aamir ile görüşmeden sonra üzerine kafa yorduğumuz sorulardı.Onun için çok uzun bir gün olduğunu bize söyledi ve bitkin düşmüştü.Ama yorgunluğunu hiç belli etmedi.Belki de röportajımızdan sonra eşi Kiran’ı mum ışığında yemeğe götürecek olması gerçeği onu yeniden canlandırmıştır.Romantik olduğunu itiraf ediyor.

Daha önce hiç olmadığı kadar zinde görünen,bir kase sebze,pilav ve tavuk yiyen,günde 6 küçük öğünüm var,yiyeceklerim doğru bir şekilde ayarlandı bu yüzden ne kadar kalori aldığımı biliyorum diyen Aamir Khan, kişisel ve işle ilgili ilişkileri,yaklaşan filmi ve Satyamev Jayate’in 2.sezonu hakkında konuştu.

Hacdan daha yeni döndünüz.Nasıldı?

Dokunaklı ve manevi yönden etkileyen bir deneyimdi.Çok duysusal ve iç gözlem yaptığım anlardı benim için.Aynı zamanda Allah’la daha yakın hissettim kendimi.Mekanın yapısı ve güzelliğinin gerçeküstü bir duygusu vardı. Özellikle Arafat meydanına gittiğinde…Yolculuğun en önemli anı buydu. Çünkü sizin hata, suç ve onlar tarafından etkilenen insanları hatırlayarak bütün günü geçirdiğiniz ve sonra Allah’tan af dilediğiniz yer burasıydı.Bir arınma duygusu yaşadım.

Daha hafiflemiş olduğunuzu mu söylemek istediniz?

Sanırım öyle.Aslında hafiflemiş doğru kelime değil.Doğru kelime huzur olmalı.Evet,öncekinden çok daha mutlu ve huzurluyum.Hacca gitme niyeti olan tüm müslümanlar oraya muhakkak gitmeli ve bunun için dua ediyorum.

Artık hacı diyebiliriz size.

Evet ben bir hacıyım.Ama önemli olan nasıl adlandırıldığım değil benim kendi içimde bunu nasıl hissettiğimdir. Ben şimdiye kadar olduğumdan daha fazla manevi oldum.

Yolculuk nasıl oldu?

Annem bir süredir oraya gitmek istiyordu.Ama nedense planlarımız hep suya düşüyordu çünkü ben vakit bulamıyordum.İslama göre,bir kadın Mekke’ye gitmek istiyorsa,kardeşi,kocası veya oğluyla gidebilir.Annemin kocası yok,aynı zamanda bir erkek kardeşi de yok.Bu yüzden Faizal(Aamir’in erkek kardeşi) ya da ben onu götürebilirdik.Bu yüzden anneme randevularımı durduracağımı söyledim ve sonra zamanımı durdurdum.Bu durumu Dhoom3 çekimlerine başlamadan çok önce Aditya Chopra’ya söylemiştim.

Yolculuk sizde farklı bir değişim yaptı mı?Daha bilge biri olarak mı döndünüz?

Bilge demiyorum ama geçmişte yaptığım hataları kesinlikle yapmayacağım asil ve mutlu bir hayat sürdürmeyi tüm içtenliğimle istiyorum. Geçmişte yaşadığım gibi dürüst bir şekilde,hiçbir şeyden ödün vermeden ve kimseyi incitmeden yaşamaya çalışacağım. Yardımsever,paylaşımcı ve mutluluk dolu bir hayat yaşamak istiyorum. Bu hep istediğim bir hayat ve iyi bir yaşam arayışlarım hep devam edecek.

Filminiz Talaash’ın tanıtımları çok abartısız.Bu bir seçim mi yoksa tesadüf mü?

Kesinlikle bir seçimdi.Filmi nasıl tanıtacağımız konusunda bir sürü fikir ve çaba içine girildi. Bu bir gerilim-dram filmi, ve biz filmi abartılı bir şekilde tanıtırsak,filmin etkilerine engel olabilirdi. Bir tepki yaratmak için 10.000 afiş astırabilirim, ancak poster tasarımı yeterince iyi değilse, o zaman bütün çaba anlamsız olur. Ben her zaman kalitenin miktardan daha önemli olduğunu vurguladım ve filmle ilgili bir tepki olmasa bile ben öyle yapmaya devam edeceğim.Ne yaptığımızı biliyoruz.

Yani bir Aamir Khan filmi, bu yüzden çok fazla tanıtıma ihtiyacı yok…

Öyle görmüyorum.Aamir khan öyle çok özel biri değil.Ben sadece filmi oluşturan parçalardan biriyim.Tepki gösteriyorum ve diğer insanların filmlerini bekliyorum.Raju Hirani’nin filmini gerçekten dört gözle bekliyorum. Munnabhai M.B.B.S. (2003) ve Lage Raho Munnabhai (2006) filmlerini ne kadar beklediğimi hatırlıyorum.

Peki filmlerinizdeki gizli yönetmeliğinizle ilgili ne söyleyeceksiniz?

Dürüst olmak gerekirse, benim için tanımlanan her etiket medya tarafından yapılmıştır ve büyük ölçüde yanlış. Yani 'mükemmeliyetçi', ya da 'gizli-yönetmen' gibi takma adlar hakkında söyleyecek çok şeyim yok. Eğer biri benim yönetmenlerimle olan ilişkimi zedelemek istiyorsa, o zaman bu onların sorunu. Ancak, medya bana gizli yönetmen diyerek, yönetmenlerimin benim filmlerime olan katkılarını göz ardı etmiştir.Çok yetenekli yönetmenlerle çalıştığımı ve onlardan çok şey öğrendiğimi her zaman söylemişimdir.

Yönetmen Aamir Khan’ı Talaashta ne kadar göreceğiz?

Hiç.Ben orda sadece bir aktörüm.O,Reema Kagti’nin sorumluluğu ve onun bakış açısı.Harika bir iş çıkarmış ve herkesin görmesi için şimdi orada.Reema’nın bana anlattığını filmde tam olarak görebildiğim için mutluyum.Yapmaya koyulduğumuz filmi yapmayı başardık.

Rani Mukerjee ve Kareena Kapoor ile çalışmak nasıl bir duygu?

Rani ile çalışmak her zaman harika olmuştur.Doğuştan yetenekli bir oyuncu.Kareena’da öyle.Ülkemizdeki en iyi oyunculardan ikisi.Onlarla çalışmak büyük bir zevkti.

47 yaşında hayat nasıl bir şey?Zamanla öncelikleriniz değişti mi?

Şu an sürdürdüğüm yaşam için Tanrı’ya çok müteşekkirim.Ama önceliklerimin değiştiğini sanmıyorum.Hala önceden olduğu kadar dürüstüm ve hala kişisel ya da profesyonel hayatımda hiçbir şeyden ödün vermeden aynı hayatı sürdürüyorum.

Güçlü bir aile adamı olarak algılanıyorsunuz…

Her zaman bir aile adamı oldum,aileme çok yakındım.Her zaman hayatımdaki en önemli şey oldular.Kişisel yaşantım her zaman özel olmuştur,şimdi bile öyle.Reena’yla(eski eşi) çok güzel 16 sene geçirdik,ve şu an Kiran’la,kardeşlerimle ve çocuklarımla geçirdiğim her an çok önemli benim için.

Oğlunuz Junaid, Raju Hirani’nin yardımcısı,doğru mu?

Evet.Hayatta seçimlerini yapmadan önce,hayatta yeni deneyimler kazanacağı,sinema hakkında birşeyler öğreneceği önerimdi. Bu uzun vadede ona yardımcı olacaktır. Gelecekte ne yapmak istediğini keşfetmesine ve bize söylemesine izin verelim.Bir kere küçük bir anlama kapasitesine sahip,bırakalım o seçsin.Bu durumu filmde oynayacağını varsaymakla sonuçlandırmak için çok erken.Oynamak da olabilir yönetmek de,her şey onun seçiminde.

Peki ya Ira(Aamir’in kızı),o hiç oyuncu olma hevesinde bulundu mu?

Şu an sadece 9.sınıfta .Şimdiye kadar hiçbir şey demedi.Ama bu seçim olayı onun için de geçerli tabi ki.Neyi seçerse seçsin destekleyeceğim.

Böyle genç görünmenin sırrını söyler misiniz bize….

Ailemin sayesinde,sanırım genlerimde var.Pek çok insan bıçak altına yatıp yatmadığımı soruyor.Hayır.Buna ihtiyacın yok. Bu kestirme bir yol ve etkileri geçici. Son beş yıl içinde,kendinizin yediğiniz şey olduğunuzu keşfettim.Bu yüzden kendime özgü bir diyetim var,çalışmak ve uyumak.Dengeli bir diyetim var.Önceki senelerin aksine,egzersiz konusunda daha dikkatliyim ve evet her gün muhakkak 8 saat uyuyorum ayrıca günde nerdeyse 4 litre su içiyorum.Çok olumlu ve dengeli bir diyet programına devam ediyorum.Sırrım bu.

Aktörler çok şanslı.Her zaman daha genç bayan oyuncularla romantizm yaşıyorlar…

Sanırım sinemada uzun yıllar geçirdiğim için şanslıyım.Gelecek sene sinema endüstrisindeki 25. yılım ve doğal olarak bu kadar uzun süre çalışmaya devam edince,daha genç yönetmenler daha genç bayan oyuncular oluyor.Ama bir oyuncunun zirve yaptığı sürenin en fazla 8-10 yıl olduğunu düşünüyorum.Erkek ya da bayan oyuncu olsun,bu süre onların yapabildiği zamandır.Ve bu dönemde parlarlar.Herkesin kendi zamanı boyunca parladığı bir dönemi olmuştur.Eğer bugün bu bensem,yarın bir başkası olacaktır.

Bugün çalıştığınız bayan oyuncuların çoğunun sizden daha uzun boylu olduğunun farkında mısınız?

Aaaa! Gerçekten mi? Hiç farketmemiştim.Boy benim için asla söz konusu olmamıştır.Ben sadece onların çok yetenekli oyuncular olduğunu biliyorum. Deepika Padukone, Anushka Sharma, Katrina Kaif ve Priyanka Chopra’nın olduğu gibi.Bence Priyanka,Barfi filminde harikaydı.
Shah Rukh Khan ve Salman Khan’ın Jab Tak Hai Jaan galasından sonraki partide bir araya geldiğini ve görünüşe bakılırsa sizin bu dostluğun canlandırılmasında etkili olduğunuzu duyduk…
Diğer insanların kişisel yaşamları ve ilişkileri hakkında yorum yapmak bana düşmez. Ama Adi’nin(Aditya Chopra) babası Yash(Yash Chopra) anısına güzel bir akşam organize ettiğini söyleyebilirm ve film endüstrisinden bu kadar kişinin bir araya gelip birbirleriyle samimi bir şekilde etkileşime geçtikleri için çok memnunum.Harika bir geceydi.

3 Khan’ın yer aldığı bir film harika olurdu…

İkisiyle de çalışmak isterdim.Ama neden sadece Khanlar.Amit ve Akshay Kumar’la çalışmadım,onlarla da çalışmak isterdim.Birisinin bizi aynı filmde oynatması harika olur.
Genç oyuncular arasında,potansiyel bir Aamir khan görüyor musunuz?
Bugünün gençlerinde benzersiz kendine özgülük var ve çok yetenekliler. Onlar oldukları gibi harika.Ve herhangi birimiz gibi olmalarına ihtiyaçları yok.Bence Imran Khan, Ranbir Kapoor ve Ranvir Singh iyiler.
Eğer herhangi bir filminizin devamı olsaydı,hangisini tercih ederdiniz?
Kesinlikle Sarfarosh (1999) ve Andaz Apna Apna (1994).Güzel filmlerdi ve ilginç sonları vardı. 

Aamir’in en iyi 5 anı…

Junaid,Ira ve Azad’ın doğduğu zaman
Reena’yla olan ilişkim
Kiran’la olan ilişkim
Annemle olan ilişkim
Hac yolculuğum…

Çeviri:Nihan Dağ

Related Posts

Aamir Khan: 'Shahrukh, Salman ile çalışmak isterdim" (Röportaj)
4/ 5
Oleh