7 Nisan 2013 Pazar

Aamir Khan - Kendimi bir kurtarıcı olarak görmüyorum (Röportaj)


Aamir khan ile görüşme;" kendimi bir kurtarıcı olarak görmüyorum"


Aamir khan ile birlikte gelecek hafta vizyona girecek olan gerilim dram filmi olan TALAASH hakkında;sette nasıl bu kadar mükemmliyetçi olduğunu, karakteri ve gerçekten nasıl bu kadar " milletin kurtarıcısı" olduğu hakkında konuşacağız

X= bilinen şu ki film seçimlerinizi oldukça dikkatli yapıyorsunuz, bunun sonucunda sinema dünyasının olaganüstü bir parçası oldunuz. talaash hakkında ilginizi çeken neydi?

Aamir Khan :  senaryo bir kenara çok iyi oyuncularla çalışma ihtimali beni etkileyendi. kendimi bulmuştum, gerçek bir hikaye olması beni perçinlemişti. sonuna kadar düşündüm, sadece bir gerilim filmi olması değildi, özünde son derece duygusal, filmin içinde insanın kendisiyle yüzleşmesinin olmasıydı . bir yandan gerilim ve dram var, diğer taraftan çok duygusal bir hikaye var bu iki durumu son derce sürükleyici ve hareketli buldum.

X= bir karakter yeni bir görünüm vermek her zaman heycan vericidir. talaash filminde karakteri oynamak için nasıl karar verdiniz? sizin için fiziksel özllikleri geliştirci roller oynamak neden önemli ?

Aamir Khan :  her karakter senaryoda açıkça tanımlanmıştır sonra tabi ki odukça farklı karakteri oynayacaklar tanımlanır. benim için önemli olan baş karakterin içine bürünebilmek ve zihninide neler olup bittiğini anlamak ondan sonra her şey farklı yetişir fizikselllik dahil sonra karaktere bakarım. bu durumda, karakterin önemli unsurlarından biri de bir çok şey ile oluşmuş olmasıdır. uğradığı tranvadan çıkması mümkün değildir. oyuncu hayatı boyunca rolü çom yoğun bir şekilde oynar ve böylece onun karaktei çok önemli bir yön bulmuş olur. tavır ve fiziksel görünüşün ifade eilmesi gerekir. ben sadece senaryodan komut almam, ben o yola gitmek için ve karakter neyi gerektiriyorsa onu yaparım .

X= Kareena Kapoor ile 2. kez çalışacaksınız ilki son derce başarılı olan 3 idiots flmiydi. sizce ekrandan nede bu kadar iyi çift oluyorsunuz? bununla birlikte ghulam ve mangal pandeydeki rani mukerji ile birlşetirmek nasıl bir fikirdi?

Aamir Khan : Her ikiside geçekten harika aktirislerdir ve onlarla çalışmak gerçekten hairka. tabii kareena ve ben en son 3 idiots filminde birlikte çalıştık . kareea ve rani çok eğlenceli aktirisler onlar ile çalışmak her zaman harika. bene onlarla harika bir iş yaptık ve izleyici kendi karakterlerini ıynasalr bile izlemeye gider işte bu harika bir şey.

X=genelde bir çok insan sette mükemmelliyetçi olmanızdan ve setteki titizliğinizden bahsediyor. digital spy ile olan bir röportajda reema kagti şunlaı söylüyor " eğer bir filmde aamir khan ile çalışma fırsatına sahip olacak kadar şansılı iseniz, onun giriş ve fikirlerini yapmak için deli olurdunuz" Filmlerde çalışma yönteminız olarak, bir mükemmeliyetçi olarak kendinizi nasıl düşünüyorsunuz ?

Aamir Khan : reema nın bu nazik yorumu için çok teşekkürler. birlikte çalıştığım insanların çoğunu düşünüyorum ( sadece kendimi değil) eğer ki kararlı bir ekip var ve ben de o ekiple birlikte çalışıyorsam herkes yöentmen de dahil kadisine verilen vizyonu yerine getirmke için çalışması gerekir. herkesin görvini uerine getirmesi için onlara ben de yardım ediyorum .

X= lütfen bize dhoom 3 filminde abhishek bachan . Katrina kaif , uday chopra ile çalışmanın nasıl bir dneyim olduğunu söylermisiniz ve aaradha ve azad ın setteki ziyaret sırasında arkadaş ldukları doğrumu ?
aamir =ben dhoom 3 te bir jimnastikçiyi oynuyorum. abhisek katrina uday ile aynı filmde çalışmak çok eğlenceli. bizim çocukların böyle anlmalandırılmasına açıkça bir bağ kurmadım çünkü sette hiç bir araya gelmedile ( aaradha ve azad ) ama abhi katrina ve aday ile çalışmak geröçekten çok zevkli.

X=satyamev jayate büyük bir başarı olmuştu en önemlisi sosyal değişik için bir katalizör olmuştur. bu başarının nasıl olduğunu ve sahşen sizin üzerinizde nasıl bir etki yarattığına söylermisiniz ?

Aamir Khan : show bir rüya ya yanıt olmuştu. biz sadece tüm dünyanın hayal edebileceği rüyaları sunduk. bunu insanlara göstermek gerçekten hairka bunları göstermek bir çok inasnın hayatına dokundu. ve o sabit fikirli inasnların değiştiğini görmek işte bu harika. biz bu konuları kamuya bahsediyoruz amacımız tartışma yapmak değil sadece bu sorunlara çözüm üretmek. bize tardımcı olan herkese çok teşkkür ediyorum.

X= sizi TİME dergisi kapağında görmek heycan verici. tagline de " bir aktör, bir ülkeyi kurtarabilirmi ?" sizin için böyle yazıyordu. bir ulusun kurtarıcısı olarak tanımlanan yeni rolünüz hakkında ne hissediyorsunuz?

Aamir Khan : Kendimi bir kurtarıcı olarak görmüyorum.kendimi bir olarak görüyorum, sadece öğrenmeye çalışıyorum ve bu benim içim kişisel bir yolculuk.kendi hayatımızı zenginleştiren bir yolculuk hayatımız sürecinde ; ülkemi iyi anlmama, hangi sorunlar ile karşı karşıya olduğumuzu, toplumumu etkileyen sorunlara. ben umuyorum ki bu öğrenme sürecinde öğrendiklermizi insanlarla paylaşacağız. işte benim tüm yaptığım bu .

X= hem filmlerinizde hem tv showunuzda büyük bir başarı yakaldınız siz kendinizde en büyük başarı olarak neyi görüyorsunuz ?

Aamir Khan : Bilmiyorum, gerçekten bilmiyorum .ben bu şeyleri düşünmüyorum.ne düşündüğümü neler başardığımı varsayalım; hepsi benim için büyük bir dneyim oldu. ben filmlerimde çok yetenekli inasnalar ile çalıştım, satyamev jayate yolculuğumda çok değişik insanlar ile tanıştım ülkenin farklı bölgelrinden gelen,küçük kasaba ve köylerdeki farklı dili konuşan insnalarla.hayatımda üstlendiğim yolculukta ( satyamev jayate) her kesimden insanlarala tanıştım ve onlardan ğrendiklerim benim en büyük başarım olmuştur. ben en çok işte bunları değer olarak görüyorum


ÇEVİRİ :HANDAN KAVRAK

Related Posts

Aamir Khan - Kendimi bir kurtarıcı olarak görmüyorum (Röportaj)
4/ 5
Oleh

1 yorum:

7 Nisan 2013 23:32 delete

bu mütevazilik inanılır gibi değil, hayatındaki insanların çok şanslı olduğunu düşünüyorum

Reply
avatar