28 Nisan 2013 Pazar

Aamir Khan : asla Yash Raj ile calismam (Röportaj)


Shabana Azmi'nin en beğendiği Aamir Khan hikayesi şu : Azmi AAmir'e çay ikram ettiğinde kaç şeker istediğini sordu. Bu çok basit bir soruydu ve ceabı da bir o kadar basitti. Ama Aamir'le ilgili olan birşeyin basit olması gerekmez. Shabana şeker kasesi elinde çaydanlık masada bir süre bekledi bu sırada Aamir düşünceli görünüyordu." Bardak ne kadar büyük?" diye sordu. Shabana ona bardağı gösterdi. Durdu. "kaşık ne kadar büyük?" Aamir daha düşünceli bir ifadeyle sordu. Shabana sabırsız görünmemeye çalışarak kaşığı da gösterdi. daha uzun bir bekleme. "Aslında " aamir sonunda "aslında evde bu tarz küçük kararları almaya alışkın değilim.



Onu hangı sıfatlarla tanımlasak yetersiz kalacaktır.O şevkatli,açık sözlü,tartışmacı bazen öfkeli ama sevimli biridir. Ondan nefret edebilmek mumkun değil, o’nu ancak sevebılırsınız .. O’nu tanıdıkca kımse Aamir Khan’a ilgisiz olamaz.O guclu ama zor bır kısılık.. Aşağıdaki roportajı sehırde ortak bır arkadasımızın evınde onunla doğaçlamalı olarak gerceklesıtıyoruz..ve o herzaman ki gb tartışmaya baslıyor

- Senın ıcın para ne kadar önemlidir ?

Aamir = Para önemlidir ama en önemli olan para değildir.

- Az film yapıp diğer aktörlere göre daha az kazanmak seni rahatsız etmiyor mu ?

A = Hayır, ben hayatımda film cekmek dısında baska seylerde yapmak ıstıyorum. Bu para akısıyla olacak bısey değil

- Aileniz sizi destekliyor mu ? Hiç onların sizi desteklemedıgını hıssetttınız mı ?

A = Hayır bır kez bile onlardan boyle bısey hıssetmedım.

- Görünen o ki siz çok basit bir hayat sürüyorsunuz.

A = Bu benim.Reena da çok basit.hayatı basit yasıyoruz.Ben filmlerden vazgecsem heralde o cok mutlu olurdu . ve ..
- Ve ?

A = Hiçbişey . Coonoor'a gidip aileyle vakıt gecırıp yenı bır hayata baslasak..

- Neden Coonoor ?

A = Orası yaşamak ıcın guzel bir yer . Orda cok zaman gecırdık ve ordan ev almayı dusunuyordum. buna rüya da diyebiliriz.

- Ama bu karıyerıne haksızlık olmaz mı ?

A = Karıyer demek hayatımız demek değil ki.

- Ama hayat da karıyer olmadan nasıl olur ?

A = Bu da doğru, farklı olurdu , kabul ediyorum. ama denemeden suankınden daha ıyı olmayacagını bılemeyız ki . hayatta cok fazla secenek var ve benım denemek ,ıcınde olmak ıstedıgım coksey var ama ben bir actorum.

- Mesela ?

A = yuzmeyı ogrenmek.
- Peki imkansız seyler yerıne oyuncu oldugun ıcın yapabılcegın mılyonca seylerı dusun ?

A = Tabi .. bu sabah benım yemınlı malı musavırım ıle toplantım olması ( guluyor ) bu korkunc oldu ama..
- Öyle bir konuşuyorsun ki sanki yıldız olmaktan o kadar da mutlu değilsin ?

A = ( gülüyor) aslına bakarsan bol miktarda mutluyum olanlardan ama daha da iyi olmasını isterim. yavas yavas hedeflerıme ulasma yolunda ılerlıyorum. Secıcı fılmler yapmam bunun bır parçası. Bır zamanlar ne kadar mutsuzdum aman Allahım aynı anda 11 fılm yapıyordum . Ben artık iş yukumu azaltıp sadece 3 fılm yapıyorum .

- Ve kendını sakın hıssedıyorsundur ?

A = ( tekrar guluyor ) Sakinliğin iş yukuyle alakası yoktur. bu ıkısını karıstrmamak lazım.

- Bu durumda cok az fılm yapıyor olmanla mantık arasında kı baglantı nedır ?

A = Mantıkta aradıgın nedır ? Ben yaptıgım işin en ıyısı olmasını ıstıyorum. bunun ıcınde son derece tıtız calısıyorum. telaşlı olmak ıstemıyorum. Ben boyle hıssedıyorum.

- Bu bir savunma mekanizma çeşidi gibi gelmedi mi ?

A = Savunma mekanızması mı neden ? Neyden ? Ben başarılı en ustte olan fılmlerde calısmadımmı ?
evet ama Shahrukh Khan'ın son zamanlarda yaptığı gibi değil.

-Shahrukh'un başarısına özeniyor musun?

A =Eğer seyircilerimden beklediğim tepkiyi almasaydım bu olurdu. Aama seyircilerimin bana Shahrukh'tan daha az saygı duyduklarını sanmıyorum. o üstüste2 blockbuster(çok izlenen) ki bunu anil (kapoor) tezaabtan sonra yaptı ve Salman da . bu hiçbir yıldızın popüleritesini ölçen birşey haline gelmedi yani.

-Peki ne o hale getirir?

2 büyük yapımdan daha uzun süreli şeyler mesela. Shahrukh için oluşan bu toplu histeri zaten kaçınılmazdı. iyi bir sunuştan sonra her baş aktöre bunu yapıyorlar zaten. ben de bunun tadına vardım Qayamat Se Qayamat Tak'tan Dil'den Hum hain rahi pyar ke' den sonra bu ortada bir hit varsa bu dalga hep oluyor. çok da büyütülcek bişey değil.

- Değil mi ?

A = hayır .

-Peki yaratıcılıkla başarının arasındaki doğru dengeyi sağlayamadığın konusuna katılıyor musun?

A= bence sağlıyorum. niye öyle dedin ki şimdi? ortada bir aldatmaca olmadığından mı ? kendimi iyice satmadığımdan mı? başarılarımı magazinlerde bas bas bağırmadığımdan mı? medya aldatmacalarına inanmıyorum. kendi enerjimi yanlış motivasyona yönlendirmem gerektiğine inanmıyorum. tüm bunlara rağmen sana söyleyeceğim şey şu : ben bu ülkenin en iyi en başarılı aktörlerinden biri olmak istiyorum. görelim bakalım daha yarış bitmedi!.

Peki rakipler aşılmaz çekimler yapmasına rağmen mi?

A= e nolmuş? onlar bunu yetenekli oldukları için yaptılar. kendim için söylersen yaptığım 15 filmimin 5i başarılıydı ve 3ü yüksek kazanç sağlattırdı. bu gerçekten iyi bir rekor. yaratıcılık tatmini açısından ise şunu rahata söyleyebilirim ki bu 15in yedisi öyleydi. adımın geçtiklerinden gurur duyuyorum ve birçok aktörün bu kadar şanslı olduğundan emin değilim

-Eleştirilere bakılınca sen rakiplerin kadar market (reklam) çalışması yapmıyorsun. başarında bunun etkisi yok.

A= evet bu doğru olabilir. ben kendimi reklam yapamıyorum pek. Dil'den sonra her başarılı yayından sonra aktörlerin yaptığı normal bir uygulama olmasına rağmen tek bir filme bile imza atmadım kasti olarak. ben şöhretin bu yalancı getirilerine inanmıyorum. bu çok sahte.

- ve hum hain rahi pyar ke (HHRPK)?

A= o da aynıydı. Akele hum Akele Tum da baya sonra geldi, ve bi okadar da sessizce.
- HHRPK'dan bahsederken, sen de Juhi Chawla'nın senden çok beğeni aldığını düşünüyor musun?
A= ben hakettiğimin fazlasını aldığımı biliyorum. insanlar bana gereksizce beğeni gösteriyor filmi yönettiğim için ki ben yönetmedim...

- Katkın olmadı mı ?

A = aa , belki ama ben bir aktor olarak katkı sağlıyorum yanı fılmı yonetır duzeyde bır etkılesımım yok senaryo benimdi benim etkim sadece okadardı.Ayrıca babamın yapımcı olması gerçeği de var ama bu demek değişl ki filmi ben yönetiyorum.. Tabı soylemeden gecemıycem ben yonetmen olsaydım fılm cok daha guzel olurdu ( gülüyor )

- Peki Juhi’nin performansını kendın daha ıyı değerlendirirsin ?

A = Hayır, ben oyle dusunmuyorum. O'nun karakterı benım karakterımden daha baharatlıydı, benım karakterım tek boyutlu iken onunkınde golgeler vardı. Ama seyirci Juhi'yi benden çok sevdi. Ve bu o zaman onların seçimydi. Ben kabul ediyorum..

- Juhi için. ikiniz ideal bir çift olarak kabul edilirken, bugün o shah Rukh Khan ile daha iyi bir çift olarak derecelendirilıyor ?

A = Çünkü o şuanda Shakrukh ile fılm yapıyor ,benımle değil. . Benim şu anki çalışmalarım Manisha (Koirala), Karisma (Kapoor), Mamta (Kulkarni) ve Urmila (Matondkar) (bu sırada aamir pencereden hayran dalgasına bakıyor) ( bu arada aamir pencereden dısarı bakıyor )

- Seyehat ederken senı meskul eden bıseyler oluyor mu ?

A = Buna tam cevap vermek ımkansız, bazen kısısel seyler oluyor , bazen profesyonel dusuncelere dalıyorum.. o kadar cok sey varkı . mesela bazen bazı kararlar alıyorum.
.
-Darr filminden uzaklaşmanızdan dolayı pişmanlık hissediyor musunuz? ?

A = Bir , ben Darr filmini bırakmadım , fılmden cıkarıldım. İki , ben Sunny Deol ile ortak bır anlatım ıstedım baslangıcta yonetmen kabul ettı ama sonra fıkrını değiştirdi , ısrar ettim oda aradı '' başka zaman guzel calısmalar yapabılırız '' dedi ve ben de e o zaman tamam dedim.

- Film buyuk bir başarı elde ettı sen sımdı kendını kotu hıssedıyormusun ?

A = Beklediğim gibi buyuk bır basarı elde ettı fılm. Aslında imzalama nedenım buydu .

- Bir çelişki değil mi ? Daha sen soylemıstın filmlerimi ticari başarı için imzalamıyorum diye.

A = Ben başarı ve başarısızlık kontrolümde olmuyor diye söyledim. ve elbette ben en çok bir başarı yada bir hatayı seçmek için sağduyumu kullanıyorum .Ben Darr'ı kabul ettıgım zamanda sağduyumu kullandım. ve evet dedim. Ben iki şeyden emin olmak ısterım 1.yaptıgım rolden zevk almak 2. Yonetmen olarakta katkı sağlamak.. Burda yonetmen benı bu konuda reddettı bu onun zevkı hakkında benı supheye dusurdu. Filmin dışına cıkarılınca aslında ben bır bakıma rahatladım.bu daha ıyı oldu cunku cekım boyunca sorunlar yasanabılırdı . ve Ben uzulurdum ıyı bır rolun eksık kalmasına..

- Tekrar Yash Chopra ile çalısırmısınız ?

A = Hayır , onunla asla calısmam.. Bu olaydan sonra asla, bızım calısma stıllerımız cok farklı.

- 1942 Bir aşk hikayesi - Vinod Chopra'nın galıba ılk tercıhı sen olmussun ?

A = Bilemiyorum ama evet ılk benı dusunmus. Ben kabul edemezdım cunku tarıhlerim uygun değildi..

-Vaktim yoktu mu? bu kadar az film yaparken bile mi??

A = Benim sözleşmelerim değişmez..

- Çok idealist bir davranış değil mi ?

A = Bu sorunun bana cok haksız yere soruldugunu dusunuyorum. Gazetecıler her zaman bunu yapıyor.. Bir aktör sözleşmesine onurlu bir şekilde bağlı kalınca o profesyonel denilerek suçlanıyor. Ne yaparsam '' idealist '' oluyorum.. Basında çifte standar var. ben bunun yazılmasını ıstıyorum..Sen bunu tebrik edeceğine tarihlerini değiştir diyorsun(incinmiş görünüyor Aamir)bunu nasıl teklif edebilrsin ki ?

- siz bunu çifte standart olarak görüyorsunuz ben ise pragmatik. İşin gerçeği sizin kaybınız Anil Kapoor'sın kazancı oldu ..

- A = onun tarihleri uygundu o yaptı gerçek bu...

- Kimse size ne kadar zor biri oldugunuzu soyledı mı ?

A = ( gülüyor ) Kimse bana bunu soylemedi. Size soyleyen oldumu , bana bır tane ısım soyleyın.

- Peki direk zor olarak değil ama yonetmenler sizin çok talepkar olduğunuzu söylüyor.

A = ah.. ikisi arasında bir fark var.. zor olmak baş ağrısı olmak demektir.profesyonel olmayan ,karakteri için çalışamaya inanmayan yaptığı işte dikkatsiz ve filmden tekmelemek istediğiniz biri aktör. ama yapamazsınız çünkü o star. ama talepkar aktör ;karakteri için çalışan zamanınızdan daha fazlasını isteyen ayrıntıları tartışmaya ısrar eden. evet bu benim.(duruyor) evet bu basın hakkında bir diğer şikayetim.bana doğru olmayan soruları soruyorlar.

- Tamam, peki ben doğru sorular sorucagım. Neden bu kadar tartısmacısınız ?

A = ( yüksek sesle gülüyor ve bana vurmak ıcın eline bir şişe alıyor )
Benım öncekı soruya verdıgım cevap daha bıtmedı.ve ben bu soruya cevap vermıycem.
Herhangi bir yonetmene benım hakkımda soru sordugunda ; hepsi '' onun gb bır actorun fılmlerımızda yer almasından cok mutluyuz, onu ıyı kı bulmusuz, tekrar tekrar o'nunla çalışmak ıstıyoruz '' diyecekler .

- Benim bazı setlerde gozlemlediğim , gerekenden daha fazla size bağımlı olduklarını zannedıyorlar ben oyle hıssedıyorum ?

A = Asla ben hıc oyle gozlemlemedım.. Bence bır yonetmenin işi cok zor. o sahip oldugu 10,001 soruların cevapların düşünür. Bır yonetmen fılm sırasında muhtelemen yanlıs yaptıgını,fıkrının karısık oldugunu doğru yolda yurumedıgını hıssedıyordur.Boyle zamanlarda belkı gercekten cok ıyı bır fılm yapacakken o kendıne guvenını yıtırebılır.Ben yonetmenlere her zaman destekcı olmaktan yanayım.ve yonetmenler bence bana guvenıyor.Sımdıye kadar bırlıkte calıstıgım yonetmenler bana bunu gosterdi.

- Ne Pehla Nasha başarısızlıklarından sonra Ashutosh Gowariker Baazi fılmını nasıl kabul ettin ?

A = Ashutosh Gowariker çok yeteneklı bır fılm yapımcısı.ama onun ılk fılmınde talıhsızlıkler oldu.ben yınede onun ıyı yonetmenler arasında puan alacagını dusunuyorum. Aslında ilk fılm kendısı ıcın yanlıstı.Populer bır konu değildibu yuzden ılgı cekmedı.Ashu maceracı bır ınsan ve yenı farklı seyler denemek ıstıyor.cok enerjık ve ıyı bır muzık duygusu olan bırıdır. en onemlısı actorune nasıl talımatlar verecegını cok ıyı bılıyor.

Herkes sizin bu filmi hayalet yönetmen olacağınız için kabul ettiğinizi söylüyor.

A= üzgünüm patron, başkalarının filmini yönetmek için hiç gücüm yok. yönettiğimde o sadece benim filmim olur.

- Sen bu gün konuşma 'patron' bir çok kullanmaya başladım.

A = Haklısın, biliyorum. Ben ondan aldım nerede bilmiyorum.

- Kolayca etkilenirmisin ?

A = Duruma Bağlıdır .. Reena bana o uzun zamandır taktı Cesur ve güzel ve Santa Barbara dizisini izlemem için etkilemeye çalışıyor, ama daha etkilenmiş değilim.

- Reena hakkında çok mu konusuyorsun ?

A = ( utanıyor ) hadi ama bu doğru değil ..

- Ilişkiniz o anne olduktan sonra değişti mi?

A = Sanırım daha fazla yakınlaştık. ılıskımızı guclendırdı. Aslında, bizim ilişkimızın en ıyı donemı sımdı dıye dusunuyorum..

- Sen mutlu oldugunu soyleyecek mıydın ?

A = Şey ... tamamen değil ama oldukca mutluyum..

- Neden tamamen değil ?

A = ilk olarak ben daha az calısmak ıstıyorum. Ben pazar gunlerı harıc yılın her gunu calısıyorum. aynı anda uc fılmde calısıyorum ve bu hızda calısmak hıc zevklı değil. Ben yılda sadece bır fılm yapmak ıstıyorum..

- ve ? Zamanın gerı kalanı ..

A = Sadece Reena ile birlikte olmak ıstıyorum. Aılemı , kız kardesımı gormek ıstıyorum. Junaid ile birlikte yüzme öğrenmek ıstıyorum.bilgisayar ogrenmek ıstıyorum.. bunun gb bırcok sey var aılemle yapmak ıstedıgım.. Acıkca ben 4 ay boyunca dınlenmek , gerı kalan 4 ayda proje calısmak ıstıyorum. Bu Kamal Haasan fonksıyonları , Nasıl ?

- Bu işin profesyonel tarafı, peki kişisel tarafı nedır ?

A = Şahsen ben aslında oldukca mutlu bırıyım. Mesela oğlum, dunyada en tatlı sey..guzel bır eşim var ve cok guzel anne oldu ..İnsan daha ne isteyebilir ki ?

- Başka neler sızı mutlu eder ?

A = ımmm.. Bir dusuneyım, basarı benı mutlu edıyor .. sonra benı aılem mutlu edıyor .. duyarlı ınsanlar mutlu edıyor .. ıyılık ve ıyı olanlar benı mutlu edıyor..

-peki sizi mutsuz eden şeyler?

A= hayatımdaki şeyler ters gidince. kendimin yada etrafımdaki birinin acı çekmesi beni mutsuz eder.

- Endişeleriniz nelerdir ?

A = En buyuk endısem oğlumla zaman gecırememek. suan pek mumkun olmuyor . Bır de hınt dunyasında en populer ve basarılı olan ınsan olmak ıstıyorum..

- Ve bunu başarmak ıcın ne yapıyorsun ?

A = Ben kendımı , işimi gelıştırmek ıcın calısıyorum. ben sadece rol yapmak ıcın değil benı ıcıne alan işlerde yer alıyorum.Rol kapma derdinde değilim.ben sert calısıyorum .

- Senin gibi akıllı bir oyuncu, film çevirmenin ötesinde kendini genişletmesi gerekmezmi Uyuşturucu mesajları ve Bombay ayaklanmalar sırasında sınırlı katılımın hariç, kamu hizmetlerınde yer alman gerekmıyor mu ?

A = Açıkçası şu anda benim hiç vaktim yok. Her gün çekimdeyim.
- Thank you


Çeviri : İlknur & Hayrunnisa Kara


Related Posts

Aamir Khan : asla Yash Raj ile calismam (Röportaj)
4/ 5
Oleh

2 yorum

7 Ağustos 2013 04:43 delete

eğer bir Aamir Khan röportajı okuduğumu bilmesem asla bu cevapların Aamire ait olduğunu düşünemezdim.çok ters cevaplar vermiş, şimdiki düşünceleriyle o zamanki düşünceleri ne kadarda farklı :)belkide gazeteciyi sevmemiştir.neyse vardır bi bildiği diyelim :)

Reply
avatar
14 Eylül 2013 16:14 delete

evet ya bana da çok farklı geldi. aslında istediklerini çok net bir şekilde dile getirmiş ve bunların hepsini de başarmış. ama onun dışında o zamanki konuşmalarıyla bu zamandaki konuşmalarının tek benzer tarafı eşine duyduğu sevgi :)

Reply
avatar