30 Mart 2013 Cumartesi

Aamir Khan - STARDUST RÖPORTAJI 2. Bölüm



Senaryo ve çekimlere karışmanızla ilgili geriye kalan hikayeler doğru mu?

Ne yazık ki, ben kendim bile oldukça sık böyle hikayeler okuyorum. (Yüksek sesle gülüyor) Şaka bir yana,öneride bulunmak işe karışmak değildir.Taare Zameen Par’ı çekerken, Darsheel bile bana öneride bulunuyordu ama bu onun filmi yönetmeye çalıştığı anlamına gelmez.Hatta servis çalışanı bile size iyi olabilecek önerilerde bulunabilir.Bu bir takım başarısı.Herkesin fikrini belirtmeye hakkı var.Fakat son kararı verecek olan yönetmendir. Talaash ile, hepimiz Reema’nın vizyonunu takip etmeye çalışıyorduk çünkü bu onun hikayeyi anlatma,betimleme şekliydi.
Ama Amol Gupte ile sorunlarınız vardı?
Evet! Ve yollarımızı ayırmayla sonuçlandı.Ama bu bir dedikodu değil,gerçekti.Sonuç olarak da filmi ben yönettim.
Yönetmenliğini yapacağınız bir sonraki projenize karar verdiniz mi?
Evet.Hikayeyi belirledim ama projeyle ilgili konuşmam için çok erken.Orjinal bir hikaye ve bunu yönetmek istiyorum.Ama şimdi Talaashın tanıtımları ve Dhoom3 çekimleriyle meşgulüm,sonra hemen Peekay çekimlerine başlayacağım ve Satyamev Jayate’nin 2.sezon çekimleri de onu takip edecek.
Birlikte çalıştığınız Rakeysh Omprakash Mehra, Ashutosh Gowariker, ve hatta John Matthew Matha gibi sinemacıların sonraki filmlerinin,sizinle yaptıkları filmler karşısında ihtişamlarını kaybetmiş gibi görünüyor ve bu da insanların sizin gizli yönetmen olduğunuzu düşünmelerine yol açıyor.
Tam olarak ne demek istediğini biliyorum.Ama bir işte oyuncu olarak yer aldığımda,yönetmenlik işine girmediğimi söylüyorsam bana inanmalısın.Ne yazık ki saydığın yönetmenler benden sonra başarılı filmlere imza atamadılar ama bu bana değil onlara soracağın bir şey.Benim için hepsi çok yetenekli insanlar ve tek başlarına da gişe rekorları kıracak işler yapabilirler.Buna garanti verebilirim.
Mahabharat filmini yapmanız bekleniyordu?
Bu benim hayalimdeki bir fikir.Fakat bu projeye başlamaya korkuyorum.Çalışma hayatımdan 10 yılı kolaylıkla alacaktır.Filmi yapmayı bugün bile istesem,araştırma için 5 yıla,filmin çekimleri ve gösterimi için bir 5 yıla daha ihtiyacım olacak.İnsanlar yılda bir film yapmamdan yakınıyorlar.Mahabharat’a başlarsam,10 yılda bir film yapmış olacağım.Bu da benim şimdiki durumumdan da kötü değil mi? (Gülüyor)
Yeni bir projeden önce eşiniz Kiran’ın görüşlerini alıyor musunuz?
Hayır. Bir film imzalamadan önce onu görüşlerini alıp almamayı istediğimden emin değilim.Genellikle,ne istediğimden ve nasıl ilerleyeceğimden eminimdir.Nadiren onun görüşlerine başvururum.Demek istediğim,Dhoom3 ve Peekay ile ilgili hiçbir şey bilmiyor.Filmlerimi ona sürpriz olarak saklamaktan hoşlanıyorum.Bunu bilinçli olarak yapıyoruz.Filmi seyirci olarak izlemeyi sever ve onun ilk tepkisi,seyircinin bakış açısını anlamama yardımcı olur.Onun görüşü benim için önemli çünkü sonunda filmi izleyecek seyirci temsil ediyor.
Dhoom3’de kötü adam rolünü oynuyorsunuz.Hint filmlerindeki kötü adam karakterlerinin yok edildiğini düşünüyor musunuz?
Günümüz sinemasında kötü adam olarak adlandırabileceğimiz karakterlerin olmadığı doğru.Aslında,eğer dikkatle bakarsanız,her neslin kötü adamları yorumlamada farklı yolları olduğunu göreceksiniz.Milletimiz haydutlardan korktuğunda onları kötü adam yaptı.Sonra toprak sahiplerini,fabrika ve atölye sahiplerini kötü adam yaptı.Daha sonra kaçakçıları, uyuşturucu satıcılarını ve mafya dünyasını anlatan bir film kuşağı gördük.Sonraki aşamada politikacılar kötü adam oldular.Esasında en çok kimi sevmediysek o kötü adam oldu. Şimdi ne yazık ki,herhangi biri için güçlü bir antipatimiz yok, belki de saf kötü ya da iyi karakterler yerine gri tonlardaki karakterlerin var olmasının nedeni bu. Kurnaz,saldırgan ve çıkarcı olmak kötü alışkanlıktan başka bir şey değil hatta insanlar da bunları kahramanın özellikleri olarak görüyorlar.Bir karaktere bakış açısı değişti.
Andaaz Apna Apna’nın yapımcılarının filmin yeni versiyonunu çekmek istediklerinden haberiniz var mı?
Yeni versiyonların bir zararı olduğunu düşünmüyoum.Eğer biri bir hikayenin konusunu beğendiyse ve bunu kendi tarzıyla yeniden anlatmak istiyorsa,bunu yapmakta özgürdür.Ama bu,filmin telif haklarını alarak yasal bir şekilde olmalı. Andaaz Apna Apna vizyona girdiğinde,para getirmemişti hatta hit bir film bile olmamıştı.Fakat daha sonra,VHS (eski tip video kasetleri) ve diğer ev tipi eğlence araçları sayesinde film büyük bir hit oldu.
Yaptığınız bir filmden pişmanlık duydunuz mu?
Evet,duydum. Bütün filmlerimle gurur duyuyor değilim.İyi bir film olacağını düşündüğüm durumlar olmuştur. Ama filmi yaparken, tamamen yanlış giden bir şeyler olduğunu fark ediyordum.Fakat yapabileceğiniz hiçbir şey yok.Benim kariyerimde de utandığım filmler var.
Adlandırabilir misiniz onları…
Hayır.Bu adil olmaz çünkü o filmlerle bütünleşmiş duygular var.İyi,kötü yada çirkin,bu filmler birileri için özel.Bu filmleri sevgi ile yapmış insanlar var.Başarılı olmamış olabilirler ama onların niyetlerini sorgulayamazsın.Bu kadar yıldan sonra isimlerini söyleyip onları üzemem.Kimsenin duygularını incitmek istemem.Bu doğru bir şey değil.Ayrıca bu hatalar,şu an olduğum konuma gelmemde yardımcı oldular.Başarısızlıklarıma da başarılarım kadar değer veririm.Bu filmlerle gurur duymayabilirim ama değer veririm.Belki hit filmlerimden bile fazla değer veririm.Başarısızlıklarım beni bugün olduğum yere getirdi.Yaptığım işten utandım ve bu beni daha iyisini yapmama teşvik etti. Yaptığınız hatalar sizin ölçütlerinizdir.Dürüst olmak gerekirse, ilk yıllarda,gerçekten gurur duymadığım birkaç film yapmıştım.Fakat kariyerimin sonraki aşamalarında,zannedersem çok fazla hata yapmadım.
Salman’la olan yakınlığınız,Shahrukh’la aranızdaki dengenizi bozmuş gibi algılanıyor.Yorumunuz nedir? Shahrukh ve sizin aranızda bir savaş var mı?
Hiçbir fikrim yok.Evet,Salman’la daha yakınım,çok sevdiğim bir arkadaşım.Ama aynı zamanda Shahrukh’a karşı da bir şeyim yok.Savaşmıyoruz. Jab Tak Hai Jaan da dahil olmak üzere yaptığı çalışmaları için de iyi dileklerimi sunuyorum.Bu Yashji’nin son filmiydi,bu yüzden hepimiz için çok özel bir film.
Yani Shah Rukh Khan ile olan dengeniz nerede duruyor?
Önceden olduğu gibi.Çok yetenekli biri.Aynı anda birçok şeyle başa çıkmasını beğeniyorum.Dürüst bir baba olmasına hayranım ve çocukları harika.Onlarla mükemmel bir yakınlığı var. Aryan ve Suhana ile çeşitli sosyal etkinliklerde tanıştım ve çok terbiyelilerdi.Bu onun iyi bir insan olduğunu,çocuklarının da onun birer yansıması olduğunu gösterir.
Ajay Devgan’ın ,Yash Raj film şirketinin tekelci yöntemlerine karşı bir savaş yürüttüğünü biliyor muydunuz?Ajay,Son of Serdar filmini gösterime sokmakta zorlandı çünkü YRF,Jab Tak Hai Jaan için ülke genelindeki salonların % 90’ını rezerve etmişti. Bir yapımcı olarak yorumunuz nedir?
Bu konuyla ilgili yorum yapmayacağım çünkü Shahrukh ve Ajay arkadaşlar.Ama genel olarak bir filmin vizyona girmesiyle ilgili bir yorumum var.Eğer ben bir yapımcıysam,sinema sahiplerinden belli bir güvence isterim,onlarla yakınlaşma hakkına sahibim.Bu tarz bir güvence ihtiyacı hissettiğim için sinemaları 2 haftalığına rezerve ediyorsam,bunda bir yanlışım yok.Kimse Y yapımcısının filmi aynı gün vizyona girecek diye,X yapımcısının sinema salonlarını rezerve ettiğini iddia edemez.Hangi filmin ne kadar süre vizyonda kalacağına sinema salonu sahipleri ve dağıtıcı firmaların karar verdikleri açık rekabet durumu bu.Eğer salonlar rezerve ediliyorsa, o zaman onların da kendi yollarını önceden planlamaları gerekir.
Çoğu durumda, insanların 100 crore klübünün peşinde olduğunu ve bu durumun yararlı bir rekabete kötü bir dönüt verdiğini düşünüyor musunuz?
Rakamları hiçbir zaman önemsemedim.Bu sinemayı anlamak için kullanılan ölçütlerden biri.Eğer gişe hasılatı benim başlıca kaygılarımdan biri olsaydı,o zaman Lagaan’ın yapımcılığını yapmazdım ya da Rang De Basanti’de oynamazdım.Bu projelerin hiçbiri kağıt üzerinde,100 croreluk gibi durmuyor.Ve bu gişe rakamları benim için sorun değil.Gişede çok büyük miktarda getirisi olan filmler olduğunu biliyorum,ama insanlara sorduğunuzda 10 kişiden 8’i o filmi beğendiğini söyleyecektir.Öte yandan insanların sevdiği fakat gişede başarı gösterememiş filmler de var.Rakamların yanıltıcı olabileceğini düşünüyorum.Star olduğum için çok fazla kişi benim filmimi izleyebilir ama bu onları filmi beğendiği anlamına gelmez.
Ama 100 crore trendini,Ghajini filmiyle başlatan sizdiniz?
Şimdi bunun için beni suçlayamazsın! (gülüyor) Bak,Ghajini ve 3 Idiots’a bakıyorsun ama ondan önce,önceki filmleri başarılı olmayan bir yönetmenle,daha önceden hakkında 5 film olan ve son dördünün fiyasko olduğu Bhagat Singh konulu Rang De Basanti’yi yaptım.Tam olarak eğlendirecek bir film olmayan Taare Zameen Par’da oynadım. Delhi Belly, Dhobi Ghat ve Peepli Live gibi filmlerin yapımcılığını üstlendim.İlk sahneye çıktığım filme göre daha zorlayıcı filmler yapmaya başladığımı düşünüyorum.Raakh alışılagelmişin dışındaydı.Çoğu kişi bilmez ama Qayamat Se Qayamat Tak,bir sene boyunca kutusunda bekledi çünkü yeni bir oyuncu ve aşk filmi olduğunu düşünerek kimse vizyona sokmak istemiyordu.Amcam Nasir Hussain,filmin gösterime girmesi için bir sene beklemek zorunda kaldı.Bu filmlerin sonuçlarını görüyorsun ama ben o filmleri yaparken senin risk almanı istiyorum.100 croreluk işler tek endişem olsaydı Ashutosh Gowariker, Rakeysh Omprakash Mehra, Anusha Rizvi ve Abhinay Deo gibi yönetmenlerle biraraya gelmezdim.

Kısa bir süre önce taşıyıcı annelik yoluyla bir bebek sahibi oldunuz ve bebek tamamen normal görünüyor. Genellikle, çiftler bir bebek sahibi olmak için taşıyıcı anneliği tercih ettiklerini duyurmaktan utanıyorlar.
Kiran ve ben bir bebek istedik.Kiran bebek sahibi olmakta sorunlar yaşıyordu.Ailemizi tamamlayacak bu tarz modern yöntemler varken neden uygulamayalım ki? Taşıyıcı anne vasıtasıyla bebek sahibi olmak yasa dışı bir şey değil.Azad’dan memnunuz (tahtaya vuruyor) ve Kiran da onun annesi olmaktan mutlu. Sanırım, insanların düşünce yapısını değiştirmesi ve daha geniş bir açıdan bakması gerekiyor.Yenilikçi bir şey yapmadım.Taşıyıcı annelik yoluyla bir bebek sahibi olduğumuz konusunda medyayı bilgilendirmemiz,sadece mutluluğumuzu paylaşmak için yaptığımız bir davranıştı.
Çocuğuyla ilgili bir baba mısınız?
İlgiden kastının ne olduğuna bağlı.
Bebeğin bezini değiştirir misiniz?
Evet,bunu yaptım.Aktif olarak çocuğuyla ilgilenen bir baba olmayı istemediğimden değil ama sanırım çalışma düzenim,evde olmama ya da ofiste çalışmamdan sonra eve dönmeme izin vermiyor.Bu yüzden biraz zor bir durum.Azad güleryüzlü bir çocuk.Onunla zaman geçirmeyi gerçekten çok seviyorum.Kiran aslında daha ilgili bir anne ve bunun tadını çıkarıyor.Azad’la mümkün olduğu kadar fazla zaman geçirmeye çalışıyor ve şu an yaptığı da bu.
Babaları Amerika’da Dhoom3 çekimlerindeyken,Azad ve Aaradhya’nın (Abhishek ve Aishwarya’nın kızı) birbirlerine eşlik ettikleri görülüyor.
Ne yazık ki, Aishwarya Aaradhya ile geldiğinde Kiran gitmek zorundaydı. Kiran ve Azad 2 aylığına benimleydi.Kiran,Amerika’daki kız kardeşimle birlikte gitmek üzereyken, Aishwarya’nın kızıyla birlikte geldiğini duydum. Azad,Aaradhya ile oynama şansını pek bulamadı ama ben Aishwarya ve onun güzel kızı ile bir araya geldim.Aaradhya çok sevimli bir bebek.Çekimler sırasında onunla harika zaman geçirdik.
Junaid ergenliği geçti.Onun bir aktör olarak sahnelerde yer almasını planlıyor musunuz?
Junaid 19’unda ve tamamen büyüdü. Peekay’da Rajkumar Hirani’nin yardımcılığını yapacak ve böylece Bollywood dünyasına resmi girişi olacak.Sinema konusunda istekli ve onunla ilgili her şeyi öğrenmek istiyor.Eminim çok çalışacaktır ve siz çalışırken çocuklarınızın çevrenizde olması büyük bir keyif.Bu sayede,birbirimizle yeterince vakit geçirmiş olacağız.
Ya kızınız Ira?
Ira eğitimine devam ediyor.Ve onun kariyeri hakkında konuşmak için çok erken.Hatta,Junaid de sevdiği herhangibir şeyi seçmekte özgür.Bir baba olarak, hayatta elde etmek istediği ne olursa olsun benden destek aldığını görmesi benim görevimdir.
Kiran bir sonraki projesi üzerinde çalışmaya başladı mı?
Evet,yavaş yavaş çalışmaya başlıyor.Ama çoğu zaman Azad’la birlikte,bu da onu çalışma programından bir parça uzaklaştırıyor.Ama evde çalışıyor,ofiste çalışmak zorunda olmadığı bir işi var ve bu da onun işine yarıyor.
Tamamen filmlerinize odaklandığınızda ne yaparsınız?
İnanmayacaksın.Saklanacak yer ararım.
Saklanacak yer derken dergi kapaklarını mı demek istiyorsunuz?
Ha Ha ha! Bu iyiydi.(Yine içtenlikle gülüyor) Şaka bir yana,temkinli olurum.Sadece kabuğuma çekilmeye çalışırım.Çok fazla emek veririz ve film hazır olur olmaz hepimiz verilecek tepkileri bekleriz.Hala filmlerim vizyona girerken bu panik atakları yaşıyorum.
Ama siz bir starsınız,bunu kolaylıkla atlatabilirsiniz…
Bir star olarak ayrıcalıklısınızdır çünkü ne istediyseniz onu olacağınızı bilirsiniz.Fakat star olmanın en önemli yanı ne istediğiniz konusunda dikkatli olmanızdır değil mi?

Çeviri: Nihan Dağ

Related Posts

Aamir Khan - STARDUST RÖPORTAJI 2. Bölüm
4/ 5
Oleh