30 Mart 2013 Cumartesi

Aamir Khan - STARDUST RÖPORTAJI 1. Bölüm



Aamir khan bollywood un altın madeni..
Evet salman’a daha yakınım ama shahrukh ile aramda bir savaş yok.
Bu sektörde hiçkimsenin tek seferde silahları olmadı.hepsi aynı konumda değildi.ama bu centilmenlik kendi kategorisi içindedir.o medyanın içinde ve hala oradan uzak kalmayı başarabiliyor.o bazen yılda bir yada iki kez piyasa tam olarak çıkar.o bir filmi yönlerdirdiği zaman, o zeminde seyirciyi bozağında bir yumruk ile olnları bırakır.( o kadar etkilidir aamir khan ). O asli sorunlar ile bir gösteriye ev sahipliği yaparken,bütün ülke oturur ve not alır.kısacası mükemmellik onun bir diğer adıdır.
Ödül törenlerinden uzak kalan aamir khanı sunmak,ancak herşeyi kapsayan dhoom 3 te chattathon bizden kaçmamlı. Rajkumar Hirani nin Peekay filminde aamirin oğlu junaid yardımcı asistan olduğunu görüyoruz.yeni doğan oğlu azad ve gelecek sezon başlayacak olan satyamev jayate ( gerçek daima kazanır ) bu yılkı planları arasında.
İlk olarak annenle gittiğin hac yolculuğundan bahsedelim..
Bu benim için manevi olarak zenginleştirici bir deneyim oldu.bunu kelimelerle anlatmam mümkün değil.ben annemle haca gideceğime sözvermiştim ve sanırım doğru şeyler için her zaman vakit vardır.ben sadece yapmış olduğum bir sözü yerine getirdim.bu zaman ayrımazsanız zaman size dakikalar vermez..bu duyguyu kelimelerle açıklamam çok başarısız olur.
Geçenlerde okumuştum siz “ ben artık satyamav jayate nin ikinci sezonuna başlamak istiyorum “ demiştiniz bu bir tarayıcının altında idi neden bukadar güzel duyguların segilendiği bir program bu kadar eleştiriliyor,buna biraçıklama yaparmısınız ?
Ben insanların tepkisine sevindim. Bu benim çaba harcadığımın göstergesidir.bu durum da insanların benim programımı izlediklerini doğruluyor.onlar izliyorlar ve eleştiriyorlar bu doğru bir şey.ben kesinlikle programımın arkasındayım çünkü benim varlığı anlamam kişisel bir yolculuktur.bunuda programımda buluyorum.gösteri yaparken ve bir de ev sahibi iken daha çok hindistan hakkında şeyler öğreniyorum.insanlar ile buluşuyorum bu başka şekilde olmazdı çünkü ben bir aktörüm ve bu yoğunluk beni insnalardan uzak tutuyor.bu kimsenin dugularının takliti değildir bu bir bilgi ile ilgili bir şey değil hatta bu bile bana sorulmuştu.
Programın hit olmadığuına katılıyor musunuz? Çünkü reyting de bu yıl için çok büyük bir reyting bekleniyordu ama bu olmadı 3 puanla sezonu açtı buna ne diyorsunuz ?

Üzgünüm ama bu benim için geçerli değil.benim programımı geniş bir kitle izledi.ben şimdi bile insanlardan geri bildirimler alıyorum programım bitiğinden beri.öncelikle bu bir sınav ve oyun programı olmadığını anlamak gerekir.bu program sosyal bilinçlenme üzerineydi. Ben ciddi sorunları programıma aldım. Benim fikrim maksimum kişi saysına ulaşmak oldu.yani bir diğer manası 7,000 seyirciden fazlasına ulaştık buda reyting için bir rekor.ben smj tanıtmak için radyo kullandım çünkü hindistanda radyo çok kullanılır.biz daha çok doordashan kullandık çünkü hindistanın uzak yerlerinde televizyon ve uydu ağları yok.yani bu aptalca bir fikir trp sonucundan rahatsız değilim.
Bir röportajda ses teknisyeni olan resul pookutty programda bazılarını sesleriyle oynanmadığını belirtti. Sizin yorumunuz ne ?
Resul resmi bir yayında yanlış bir açıklama yapmış. Öyle bir şey olmadı. Ben öyle birşey söylemedim gösteri olarak oldu ama gerçek oldu.
Peki neden saldırıya uğradılar bu ekrandaki bir hata yüzünden mi ?
İnsanların size saldırarak başarılı olduğunu sanıyorsanız onlarla konuşun. Ben hepsinin bukadar olduğuna sükrediyorum.hiç tepki olmasaydı ben endişelenirdim ( gülüyorlar)
Starplus yayıncılık program bitmeden önce hayal kırıklığına uğradım ifadesi deniliyor ne diyorsunuz?
Maalesef yine hayal kırıklığı ama böyle bir şey hiç olmadı.rajkumar hirani ile pekay filmini tamamladıktan sonra ikinci sezona başlayacağım. Bu program benim kalbime yakın ben eminim ki insanlarda bunu istiyorlar ve sorunları çözmede bu tür programların olmasını kabul edecekelerdir.bu tür programlar bizim ülkede genellikle hasır altı edilmiş durumda..
Peekayden bahsetmişken, rajkumar ilk önce ranbir kapoor teklif etmiş ve ranbir reddetmiş..
Ben farkında değilim,rajkumar bu filmde beni istedi ve bende bunu yapıyorum.ben insanların ne dedikleri konusunda endişeli değilim.ben kendi içgüdülerimi takip ederim.bir proje diğer aktörler ile çekilmeyebilir bu ayrı bir konudur.ben herkesin görüşlerine saygı duyarım.bazı hayranlarım ghajını gibi zor bir filmde oynama gerektiğini bana hissettirdi. Bazı insanlar ise fanaa gibi duygusal birfilmde nasıl oynadığımı anlayamadılar.ben iki grubunda görüşlerini dükkate alırım.ben çekici biri değilim sadece oyunculuğumu yapıyorum .ben seyircilerin 3idiots,ghajını hevesle izlediğini biliyorum ama dhobi ghatı değil. Benim ideolojim filmlerde yeşil ışık yakmak hadi farklı bir şey yapalım demek ve bunu yapmak.
Bazı kişiler peekay filminin senaryosunu okumadan kebul ettiğiniz söyleniyor.. bu rajkumar a inandığınız için mi?
Öncelikle ikinci soruya cevap vermek istiyorum.ben rajkumara çok güveniyorum.o harika bir yönetmen ve kimseden kimsenin sertifika vermesine gerek kalmaz. Senaryoyu okumadığım doğru değil. Rajkumarın bir hikayesi vardı ve bu kalbime dokundu.bende hemen filmi kabul ettim ama okuduktan sonra tabiî ki.

Konuştuğumuz gibi siz dhoom 3 üzerinde çalışıyorsunuz fakat raporlar ile dhoom3 ün çekimi uzuyor peekay erteleniyor mu?
Bunun mümkün olduğunu düşünüyor musunuz? Bu uzun bir süre sektörde vardır zaten. Dhoom3 çeşitli aktörlerin olduğu bir aksiyon filmi. Bu benim kaprislerimle ilgili değil. Ben projede bir geçikmeye asla neden olmadım. Dhoom 3 iyi şekilleniyor.filmin çıkış tarihinde bitirebilmek için çok çalışıyoruz. Dhoom3ten sonra peekay olacaktır.
Tüm filmlerde genel olarak, yepyeni bir görüntü sergiliyorsunuz. Dhoom 3 te sporcuve dövmeli olarak görüyoruz sizi.
Sanırım youtubedeki görüntülerden bahsediyorsunuz. Onları görmezden gelin lütfen. Benim heyecanlı fanlarım bunları paylaşıyorlar resim yüklüyorlar müzik paylaşıyorlar.onlar youtubede kendi dhoom 3 lerini yapıyorlar( gülüyorlar ). Yashraj ekibi gerçekten profesyoneldir. Onlar biz hazır olduğumuzda posterler ve reklamlar yayınlayacaktır.
Dhoom3için sıkı bir vucut çalışmasına girdiğiniz doğrumu?
Dhoom3 için nerdeyse 1-2 yıldır çalışıyorum sırf vücut yağları için. Ben jimlastikçiyi oynuyorum. aamir bu yaptığım vücut ghajinideki gibi değil.Üstümdekini çıkarmadan anlayamazsın farkı.Ama korkma birazdan üstümü çıkarmayacam( gülüyorlar)
'mükemmeliyetçi' lakabı tamda size uygun durumda
Gerçekten mi ( gülüyor) aksine ben mükemmeliyetçi olduğumu düşünmüyorum. Hiç biri olabilir benim bir taşı yönetmek için bütün yollara başvurmak gerekir. Bunu her oyuncu yapar.yaratıcılığın olduğu bir alanda mükemmeliyet diye bir şey yoktur. Yani her şey doğaldır.
Aksine bir film çekerken çok titizsiniztekrarçekiyorsunuz eğer özel değilse bunu neden yapıyorsunuz?
Talaashta reema bildiğim kadarıyla kaygı duyuyordu ama bu doğru değildi. Bunlar abartılarak gazetelerde çıkıyor bu doğru değil.ben Ashutosh ile lagaan filmini yapmaya karar verdiğimde . önce hikayeyi okudum onu çektiğimde mutsuzdum sonra ikinci kez çektik ve oldu. Ben asılsız oldu.bu açıklamalara artık cevap vermekten yoruldum. Ben bu hikayeyi görmezden geliyorum. Bu dedikodular tepki varsa bir günümü basın toplantsına ayırıp yapacağım. Ne olursa olsun söylentiler olacak. Bu tepkileri onlar biraz daha düşünüp yazacak bu hiçbir zaman son bulmayacak. Bizim ülkemizde inasanlar neye inanıp neye inanmayacaklarını bilen zeki insanlardır.

Çeviri : HANDAN KAVRAK

Related Posts

Aamir Khan - STARDUST RÖPORTAJI 1. Bölüm
4/ 5
Oleh