21 Eylül 2014 Pazar

Aamir Khan : Para hiçbir zaman benim için tek amaç olmadı

Bir yanda Satyamev Jayate gibi bir program,Taare Zameen Par gibi bir film yaptığınızı diğer yanda Delhi Belly gibi bir filmin yapımcılığını üstlendiğinizi ve PK posterinde soyunarak müstehcen bir poz verdiğinizi görüyoruz.Düşünceli aktör imajınızı zedeleyecek bu tarz kar amaçlı işleri neden yapıyorsunuz?
Aamir Khan : Bunları kar amacıyla yapmıyorum.Para hiçbir zaman benim için tek amaç olmadı.Eğer amacım sadece para kazanmak olsaydı,çok daha fazla para kazanmak isteseydim senede ya da 2 senede bir film yapmaz,yılda 4 film yapabilirdim.Veya senede 8-10 tane reklamda oynardım.Para için Delhi Belly’i yapmama gerek yok.Aslına bakarsanız Delhi Belly’den çok az kazandım.
Çünkü film çoğunlukla İngilizceydi ve Hindistan’da çoğu kişi İngilizce’yi çok fazla bilmiyor.Delhi Belly,şirketimiz için deneme niteliğinde bir filmdi,çok para kazanma gibi bir beklentimiz yoktu.Şuna inanmanızı isterim ki ben ne yapıyorsam,o işi yapmaktan hoşlandığım için yapıyorum.
Delhi Belly’nin senaryosunu duyduğumda çok sevmiştim.Herkesin bir zevki vardır.Delhi Belly’de argo sözlerin,konuşmaların olduğunun farkındayım.Ama sırf senaryosunu beğendim diye de sorumluluklarımı unutmadım.Filmin yetişkinlere uygun bir film olduğunu belgelemekle kalmayıp,bunu insanlara duyurmak için özel bir tanıtım videosu yayınladık.
Eğer kötü niyetli bir yapımcı olsaydım,yetişkin filmi olduğunu izleyicilerden saklamaya çalışırdım.Oysa biz cesurca insanlara duyurduk bunu.Filmimizde argo sözler,küfürlü sözler var eğer bu sizin için sorun olacaksa filmi izleyip izlememek size kalmış dedik.Senaryoyu çok sevdim çünkü dinlerken bile çok gülmüştüm.Eğer bana göre çok kötü bir zevkiniz var derseniz fikrinize saygı gösteririm.
Ama benim para için böyle bir şey yaptığımı söylerseniz hata yapmış olursunuz.Poster konusuna gelirsek,bunu yaptım çünkü Pk’in senaryosunu çok beğendim.Posterdeki görüntü,filmde kıyafetlerimin olmadığı bir an sadece.Her çıplaklık müstehcen bir şeyler olduğu anlamına gelmez.

Müstehcen olmak istesem bunu kıyafetlerim varken de yapabilirim.Çıplak ya da giyinik olmak müstehcenliği belirlemez.Senaryoyu çok beğendim,o da senaryoda kilit noktası olan yerlerden biriydi.Bu yüzden böyle bir poster yaptık.Amacım para kazanmak olsa bunun için birçok alternatifim var.
Çeviri : Nihan Dağ

Related Posts

Aamir Khan : Para hiçbir zaman benim için tek amaç olmadı
4/ 5
Oleh