6 Kasım 2013 Çarşamba

Aamir Khan'in Dhoom 3 filmi Röportajı

*Ne zaman Aamir Khan filmi yayınlansa beklentiler tavan yapıyor.Şimdi de Dhoom serisinin üçüncü filmindesiniz.

-Yüksek beklentiler her zaman iki ucu keskin bir kılıç gibidir. Bir yönden, bu iyi birşey çünkü bu demektir ki insanlar Dhoom ve Dhoom 2'yi çok sevdiler ve bu film için de beklentileri var ise bu da demektir ki eski filmlerim beğeni topladı.Ama bununla birlikte, özellikle Dhoom gibi bir seride beklentiler çok yüksek. Sanırım bu yaratıcı takım için de çok önemli çünkü çok fazla zorluk vardı filme başladığımızda. Dörtgözle beklediğimiz bu meydan okuma insanların beklentilerinin de ötesinde.

*Bu filmdeki fikir neydi? Genellikle siz bir projeye yeşil ışık yakmak için uzun bir düşünme süreci yaşıyorsunuz.

-Aslında ben bir senaryoya tamam demek için çok beklemem. Aslında senaryoyu duyduğum an , aniden karar veririm filmi yapmak istiyor muyum istemiyor muyum diye. Belki senaryoyu duymak için zaman gerekebilir. Senaryoları çok sık dinlemem çünkü bir film yapıyorken başka bir senaryo tarafından dikkatimin dağıtılmasını istemem. Ama senaryoyu duyduğumda karar veririm. Dhoom 3 konusunda ben senaryoyu duyar duymaz çok sevdim ve yapmak istediğimi söyledim. Bu kararı almam birkaç dakikadan fazla sürmedi.

*Dhoom büyük bir filmdi, Dhoom 2 daha da büyüktü ve Dhoom 3 en büyük olması bekleniyor.

-(Gülüyor) Sanırım bu hayat. İnsanların Dhoom 3'nin daha iyi olmasını beklemelerinin nedeni Dhoom 2'nin Dhoom'dan daha büyük olması. Belli ki insanlar Dhoom 2'yi sevdi ki bu da Dhoom sayesinde, bu yüzden insanlar üçüncüsü için bu kadar beklentiye sahipler. Yani ne kadar yüksek bir beklenti olursa o kadar Dhoom ve Dhoom 2 sevilmiş demektir.

* Yapım büyükse ve siz de sahip olduğumuz en iyi aktörlerimizden olunca beklentiler de aşırı yükseliyor tabii.

Peki siz bu filmde endişelendiniz mi insanlar nasıl karşılayacak diye?

-Bir noktadan sonra beklentileri düşünemiyoruz. İzleyicilerin tahmin edeceği işler yapmayı sevmiyorum. Ben kendimi memnun etmeye çalışıyorum. Sanırım ben izleyicilerimin beklentilerini tahmin edebilme yetisine sahip değilim. Bu yüzden ne istediğime bakıyorum. Beni heyecanlandıran beni zorlayan filmler yapmayı seviyorum ve bu beni mutlu ediyor. Dhoom 3 beni zorlayan filmlerden biri. Kariyerimdeki en zor rollerden biri.

*Bu soracağım diğer soruydu..

-(Gülüyor) Senaryoyu duyduğumda senaryonun çok heyecanlı ve gerçekten eğlenceli olduğunu düşündüm. Büyük bir eğlenceydi. Bu tamamen dram,duygu ve eğlence dolu. Bu bence olması gereken şey.

*Diyorsunuz ki bu oynadığınız en zor rollerden biri. Neden?

- Filmi izlediğinizde anlayacaksınız. Detaya inmek istemiyorum ama senaryoyu duyduğumda yaptığım en zorlayıcı filmlerden biri olacağını anladım. Şimdiye kadar zaten birkaç zorlayıcı rol oynadım ama Dhoom 3 bana daha önce hiç kendimi zorlamadığım alanlarda zorlama fırsatı verdi. Bu yüzden canımı dişime takmak çok heyecanlı geldi.

*Fragman konuşma konusu haline geldi ve Twitter'da trend oldu. Aldığınız tepkiler hakkında ne düşünüyorsunuz? Mutlu musunuz?

- Aldığımız tepki beni çok mutlu etti. Sosyal medyayı takip ediyorum ve birçok arkadaşım üniversiteden yada sektörden bana mesajlar atıyor ve çok sevdiklerini söylüyorlar. Bu harika bir tepki.

* Dhoom'da John Abraham kimliğini ortaya çıkarmadı. Dhoom 2'de Hrithik Roshan birçok kılık değiştirdi. Ama bu filmde siz bir sihirbazı ve hırsızı oynuyorsunuz. Bunlar nasıl?

- Basitçe, ben filmde bir sirk artistiyim. Ama aynı zamanda da banka soyuyor. Işıklar söndüğünde yaptığı iş bu (Gülüyor.)

* Siz oynadığınız karakterlerin ruhlarına girmekle biliniyorsunuz. Bu role nasıl hazırlandınız?

-Fiziksel olarak birçok çalışmaya giriştim. Bir jimnastikçi olarak fiziksel olarak fit olmamız gerekir ve onlar çok az vücut yağına sahipler. Benimkiyse tekli sayılara inmesi gerekiyordu yüzde 8-9 gibi. Bu benim için çok çılgınca.

*2001'den beri yani Lagan ve Dil Chahta ai gibi iki büyük hiti çıkardığınızda herbir film bir diğerinden daha büyük oldu (Mangal Pandey hariç) Bunu nasıl başardınız? 12 yılda bir tane bile başarısızlık yok ve her film diğerinden daha büyük nasıl bu?

- Aslında Mangal Pandey bile daha önceki filmlerimden daha büyüktü. Eğer Mangal Pandey'in izlenme sonuçlarına bakarsanız Lagaan ve Dil Chahta Hai'den fazla olduğunu görürsünüz.

*Ama bu aynı zamanda çok pahalı filmdi de.

-Lagaan'dan pahalıydı ama izlenme sonucu da yüksekti. Sayıları pek düşünmüyorum. Ben pek iş adamı değilim daha çok yaratıcı biriyim. Benim için önemli olan izleyicimi memnun ediyor muyum şaşırtıyor muyum bu. Ve onlara beklediklerinden daha fazlasını veriyor muyum önemli olan bu. Yüksek beklenti büyük zorlanma demek. Beni heyecanlandıran şey ise insanlar filmlerime bilet almaları ve filmi izlediklerinde mutlu olmaları.İnsanların alacağını düşündüğüden daha çok şey almalarını istiyorum.

* Filmlerinizin senaryolarının da başarınızda etkisi olduğunu düşünür müsünüz?

-Evet ben yazarlara ve yönetmenlere de başarıda etkili olduklarını düşünürüm çünkü onlar benim filmlerimdeki başlangıç noktalarım. Yazar ve yönetmen filmin önemli iki noktası. Yazar herşeyin başladığı yer ve yönetmen de herşeyin ilerlediği bir yer böyle denebilir. Bazen yazar ve yönetmen aynı kişidir. Lagaan'dan bahsederken Ashutosh (Gowariker) yazdı ve yönetti filmi. Aynı şekilde Dhoom 3 de Victor (Vijay Krishna Acharya) yazdı ve yönetti. Bazen yazar ve yönetmen de farklı oluyor. Ama yaratıcı bakış açısına göre bence bunlar filmde önemli iki etki. Bu yüzden tüm filmlerimde yazarlara ve yönetmenlere önem veririm.

* Yönetmenlerden bahsederken.. Indra Kumar ile diğer yönetmenlerden daha fazla çalıştınız 3 kez. Neden?

- Mansoor (Khan) ile de 3 kez çalıştım. QSQT , Jo Jeeta Wohi Sikandar ve Akele Hum Akele Tum. Yani 3 kez çalıştığım iki yönetmen var. Ama bu tamamen bir tesadüf çünkü ben kalbimle ilerlerim. Bir filmi seversem yaparım. Raju (Rajkumar Hirani) ve ben 2 film yaptık birlikte 3 idiots ve şimdi de P.K.

* 1990 sizin 5 film yaptığınız bir yıl. Bundan sonra en fazla yılda iki kez film yayınladınız. Bu aldığınız bir karar mıydı?

-Evet. Kariyerimin başlangıcında birçok filme imza attım ve mutlu değildim. Farkederseniz yılda birkaç filme alışmıştım. Ama 96'da Raja Hindustani oldu. Yılda bir film. 97'de Ishq vardı Ghulam vardı 99'da Sarfarosh. Böylece yılda bir film çekmeye başladım. Bazen 2 yılda bir film. bazen 3 yılda bir. Mangal Pandey 4 yıl sonra geldi. Film çekme ortalamam genelde 2-3 yıl.

* Yılda bir film yayınlamak bir aktör için iyi mi kötü mü? Bu şaşırtma elementlerini canlı tutmak için mi?

- İyi mi kötü mü bilmiiyorum ama bi zamanda bir film yapmak hoşuma gidiyor. Ve sevdiğim bir senaryoyla karşılaşana kadar zaman geçiyor. Filmlerimde birçok duygu arıyorum ve buda akıl olarak fiziksel olarak ve duygusal olarak çok zorlayıcı. Bu yüzden yeni bir filme başlamak için zamana ihtiyacım oluyor. Ayrıca ailemle de vakit geçirmek isterim.

*QSQT'an beri filmlerinize çok ilgi göstermekle biliniyorsunuz. Peki iyi rol yapmadığınız ve kötü hissettiğiniz bir film var mı?

- Andaz Apna Apna. Filmi gerçekten çok sevdim ama gişede iyi yapmadı. O ev eğlendiriliciği olarak iyi iş yaptı. ve şu ana kadar kült film halne geldi ve insanlar onu 4-5 kez izledi. Ama yayınlandığında başarısızlıktı. Ama ben gerçekten filmi çok sevdim bu yüzden neden sinemada iş yapmadı anlayamadım. Belki zamanının ilerisindeydi ve belki de bu yüzden bir sonraki jenerasyon sevdi.

*1973'te çocuk oyuncu olarak kamerayla tanıştınız. Aktör olarak yaptığınız bu yolculukta ne görüyorsunuz?

-İlk kez kamerayla karşılaştığımda çocuktum. Bu yüzden bu sayılmaz çünkü aktörlük sayılmazdı. Bu yüzden ilk kez QSQT ile gerçekten kamera ile yüzyüze geldim bu yüzden bunu ilk filmim sayıyorum. O zamandan beri yolculuğum çok heyecanlı. Ben çok iyi yönetmenlerle tanışma ve çalışma fırsatı bulabildimğim için çok şanslıyım. Ayrıca çok yetenekli kameraman, ses teknsyeni , teknikerler ile çalışma şansın edindim . Harika aktörler ile çalıştım.Bu yüzden çok iyi bir yolculuktu.

*Hint Film Endüstrisinde hangi değişikliklere şahit oldunuz?

-Son yıllarda değişimler çok fazla. Bu benim 25'inci yılım kariyerimde bu yüzden bu olayları düzenleme makinesi gibi birşeyle yapsaydık farklı olabilirdi. Bunlar hep el ile yapılmış şeyler. Şimdi biz herşeyi bilgisayar ile yapıyoruz. Önceden Telekamera yoktu hatta monitör bile yoktu. Bu yüzden yönetmen bir sahneye tamam dediyse biz bakamıyorduk bile. Kararınla ilerlemen gerekiyordu. Yönetmen sahneyi çıplak gözle görüyordu ve eğer tamam deilse bir kez daha çekiliyordu.
Teknolojik açıdan da birşeyler değişti. Yapım açısından işler daha çok modern. senkronize ses sistemimiz var ki bu harika birşey. Nerede ise orada çekiyorz filmleri ki bunu daha önceden yapmazdık. Ayrıca şimdi çok fazla yapılmış film var. Önceden filmler hep ticari açıdan yapılırdı. Filmler sanat olarak çok yoksundu.Şimdi sinema genişledi. Artık popüler olmayacağını düşündüğümüz filmler de popüler oluyor. İzleyici farklı hikayeleri seviyor. İzleyici zevki değiştikççe izleyici çeşitliliği de değişiyor.

*Aamir Khan'ın yapım evinin gelecek projesi nedir?

- Satyamev Jayate'nin 2'nci sezonu için çalışıyoruz. Ve ona gelene kadar başka bir film için de çalışıyorum. Hala yazma aşamasında bu yüzden hakkında konuşamam. Kiran da ayrıca kendi projesine çalışıyorz ki yönetmenlik yapacak ama o tüm vaktini Azad'a ayırdığından işler biraz yavaşlıyor. Ben onun yeni filminin yapımcılığını yağacağım ve yazılmış filmde de rol alacağım
.
*Sizi ne zaman yönetmen koltuğunda görebileceğiz?

-Şuan değil. Şuan sadece aktör olamk için yoğunlaşıyorum.

Çeviri : İlknur


Bu haberin Tüm Paylaşım Hakkı www.aamirkhanturkiye.com'a Aittir. Kaynak Göstermeden Kopyalama ve Alıntı Yapmak Suç Kapsamına Girer.


Related Posts

Aamir Khan'in Dhoom 3 filmi Röportajı
4/ 5
Oleh