1 Haziran 2013 Cumartesi

Aamir Khan Notch Dergisi Röportajı

o tam bir muhalefet. Miktarın kaliteye ağır bastığı ve tüm propogandaların iyi olduğu bir dünyada ,
Aamir Khan kendi borusunu öttürmeyi seçiyor. Münzevi, zor beğenen , inatçı , zor... Politik olarak doğru sektörde bütün bu kelimelerin ifade ettiği tüm çağrışımlara rağmen Aamir zamana sahip ve tekrar başarının dalkavukluk gerektirmediğini kanıtladı.Hem bir aktör hem bir insan olarak onun adına sadece işleri konuşur. ve tüm bu şanlı yapıtlar öyle bir yılda kutlandı ki aynı zamanda Aamir TIME dergisnin dünyadaki 100 etkili insan listesine prestijli bir yer kazandığı yıl oldu. ve basın Aamir Khan'ın bollywood'daki gümüş yıldönümü için çılgın bir kutlama başlatırken bu onun ilk ticari başarısı olan Qayamat Se Qayamat Tak filminin 25inci yılıydı. Onun ilk çıkışı Aamir'in 8 yaşındayken amcası Nasin Hssein'in Yaadon ki Baaraat(1973) filminde oynamasıydı. Gerçekte Aamir'in Bollywood'da 40ıncı yılı bu. Aamir ilk yetişkin çıkışı Ketan Mehta'nın kritik filmi Holi (1984) ile oldu. Aamir aktörlükte Ashutosh Gowariker'in yanında bilendi ki bu arkadaşlık Oscar adaylı Lagaan'ı da meydana getirdi.
Diğerlerinin geri çevirdiği senaryo üzerine bahis yaparken, Aamir yalnızca oynamayı değil aynı zamanda Gowariker'in Lagaan'ının da yapımcılığını üstlendi. Aamir'in ikna ediciliği ve sıkı çalışması Lagaan'ı Bollywood'un en büyük yapımlarından biri haline getirdi ki sonrasında da En iyi yabancı dil film kategorisinde Akademi ödülleri adaylığını kazanmaya da sebep oldu. Daha sonra Aamir stratejik bir düşünür haline geldi ve dönemde bir film üzerine çalışmak ve sahip olduğu herşeyi bir filme vermek üzerine çalıştı.
Bugün Aamir Bollywood'un tek kilik vicdan koruyucu ordusu oldu.Aamir Khan'ın filmdeki varlığı  eğlenceli-ve-zeki sinema kelimesinin de eş anlamlısı haline geliyor. Gümüş yıldönümünün unutulduğu bir zamanda işini gücünü bırakıp hayallerinin yolundan gitme konusunda emekliliği düşünse bile mirası bizi etkilemeye devam edecek. Bu bir süperstarlık değil. bu görsel bir ölümsüzlük abidesi. ve bunu Bollywood'da hakeden biri varsa o da Aamir Khan'dır.
Bu yıl sizin ilk filminizin 25inci yılı...:
- Nasıl 25 yıl geçti hiç anlamadım sanki daha dün başlamış gibyim. Sektöre ilk girdiğimde başarılı olup olamayacağımı merak ederdim. Derler ki aktörün hayat döngüsü 5 yıldır. Daha sonra kariyerini çeşitli faktörler etkiler, ya seyirciler sıkılır yada rakipler onun kariyer arzusunu yok eder. Ama hernasılsa bugüne kadar ayakta kalabildim ve hint sineması 100üncü yılını kutlarken ben 25inci yılımı kutluyorum.!
Yönetmenlerime ve bana bu yolculukta yardım eden herkese teşekkür etmek isterim. Özellikle benim ilk filmimi yöneten Nasir ve Mansoor beyfendilerin adlarını özellikle anmak isterim. Teknisyenleri, müzik yönetmenleri, yardımcı aktörler, ve en önemlisi beni tolere eden ve bana koşulsuz sevgi ve ilgilerini sunan seyircilerime.. Bu sektörün bir parçası olmama yardım eden ailemi de hatırlamak isterim bu konuda.
Altın bir çıkışa sahip oldunuz.:
-Sektöre başladığımda şuan geldiğim noktaya gelebileceğimi hiç bilmiyordum. Qayamat Se Qayamat Tak beni bir gecede meşhur etti. ve daha sonra üç yada dört başarısız film geçmişim oldu. Yapmam gerekmeyen filmlerdi ama hatalarımdan ders aldım ve ilerledim. Ben kendimi bir filmi para , başarı , ün yada getireceği büyük afişten dolayı yapmamak için eğittim. Filmi hissedebildiğim zaman parçası olmak istedim. ve bu metoda da hep bağlı kaldım. Senaryo kalbime dokunmazsa yapmam.
Çekimdeki ilk gününüz nasıldı?
- ilk çekimim Mansoor(Khan) ile Ooty'de idi. ilk çekim biter bitmez sersemleşmeye başladım.Bunun kısa sürede geçeceğini düşündük ama 8 sat kaldı ve hepimiz bunun bir işaret olduğunu düşündük. İnsanlar batıl inançlara sahip olabiliyor ama bu gerçekten önemli değil eğer siz kötü bir başlangıç yaptıysanız. Çünkü hep geleceğe doğru çalışabilirsiniz kendinize inanırsanız.
Tek başınıza çalışmak zor muydu?
- Tek başına olduğunda korkacak hiçbirşeyin olmaz. Başladığımda insanlar benim buralarda uzun süre durmayacağımı düşünüyordu. Onlara göre ben filmleri aptalca seçiyordum ama ben doğru olduğunu hissettiğim yoldan gittim. Ne yeni yollardan gitmekten korkarım ne de risk almaktan. Eğer bir insna yanında doğruluğu ve cesareti taşırsa er geç kazanacaktır.
Seçtiğinize pişman olduğunuz bir film var mı?
- O tarz bir pişmanlığım yok. Bazı filmlerim gişede başarısızdı ama ne olursa olsun o filmlerden öğrendiklerim sayesinde buradayım. Başarılarıma verdiğim değeri başarısızlıklarıma da veririm.
Ayrılmaz niteliklerinizden ikisi nedir?
- Hem iyi hem kötü olan 2 niteliğim vardır. Biri görevleri tamamlamaktaki tutkum. diğeri ise bana çok enerji veren inatçılığım. Bana biri belirli bir filmi yapma derse inadına yaparım.
Basınla aranız nasıl? Arada bir onlarla saklambaç oynadığınız görülüyor da.
- Bu günlerde basınla ilişkim gayet iyi. basının hakkkımda yanlış şeyler yazdığı ve beni incittiği zamanlar oldu. ben çok duygusal bir varlığım. Basınla ilişkiye geçmediğimde kendi kendilerine birşeyler düşünüp bunun hakkında yazıyorlar. Sessizliğimi koruduğumda savaştığımı düşünüyorlar.
Taare Zameen Par'da karakterim DR.Shetty'e çocukların en çok neye ihtiyacı olduğunu soruyor- güvenlik, itibar, inanç, sevgi? eğer ilk 3 şey olmazsa zaten sevginin bir anlamı kalmaz. aynı zamanda bunun insanlar için doğru olduğunu farkettim ve tüm ilişkilerimi medya da dahil bu mantıkta devam ettirdim ve ilişkimiz otomatik olarak iyiye gitti.
Bombay Talkies - saygı filmi için ne düşünüyorsunuz?
- Bu beni hem sevindirdi hem üzdü böyle bir film yapamadığım için. Bu yetenekleri görmek çok güzel.
Kişisel görüş olarak politik durumlara girmek istiyor musunuz?
-(kesin olarak) O tarz planlarım yok.
En sevdiğiniz filmler?
-Pyaasa, Mother India , Mughal-e-Azam ve Garam Hawa tabi eğer isim vermem gerekirse birkaçı bunlar.
Hayran olduğunuz efsanevi bir aktrist?
-Şüphesiz ancak ve ancak Madhubala. Tek bir gülüşü ile ağzınız açık kalır.
Favori aktörleriniz?

-Dilip Kumar. En iyilerden biri. Onunla henüz çalışma fırsatı bulamadığım için çok pişmanım.





Related Posts

Aamir Khan Notch Dergisi Röportajı
4/ 5
Oleh